معاون اقتصادی استانداری قزوین:
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: در صورت ساماندهی فعالیتهای خوشه کفش در دانسفهان، مدیریت هدفمند و حمایت مناسب این منطقه می تواند به قطب تولید کفش کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۳۴۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 11 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی شنبه شب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: گردشگری یک موضوع مهم و اساسی است که در کشور ما نیز درسالهای اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته و جای خود را درسبد خانوار در فصول مختلف بازکرده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: گردشگری فرهنگی موضوعی اقتصادی است که می تواند به اشتغال و درآمدهای ما کمک کند و سایر بخش ها را نیز رونق بخشد.

حبیبی اضافه کرد: گردشگری امروز یک علم و صنعت مهم اما در کشور ما هنوز نوپاست که اثرگذاری خود را دارد و می تواند اقتصاد بخش مهمی از مردم را تامین کند.

وی اظهارداشت: هرچند در این بخش مشکلات زیادی داریم اما حرکت روبه رشدی را شاهدیم که اگر برنامه ها به سرانجام برسد می تواند تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران این عرصه فراهم کند.

حبیبی بیان کرد: همه کسانی که مسئولیت دارند باید نسبت به انجام وظیفه در این عرصه همت کنند تا کارها سامان یابد و بتوانیم شرایط را برای حضور بیشتر و راحت سرمایه گذاران مهیا کنیم.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت نیز گفت: تعرفه غیر صنعتی برای هتل ها و حذف ارزش افزوده که فعالان این عرصه مطرح کرده اند از طریق اتاق بازرگانی پیگیری و اختلاف نظر میان اتاق اصناف و میراث در خصوص هتلداران در کمیسیون نظارت بررسی خواهد شد.

حبیبی اظهارداشت: موازی کاری دستگاهها در صدور مجوز از طریق مرکز سرمایه گذاری پیگیری خواهد شد و درستاد تسهیل هم برای پذیرش تاسیسات هتل ها به عنوان وثیقه تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سند آمایش استان کمبودهای حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته و بسیار کامل است و می تواند ما را به اهداف تعیین شده برساند.

توسعه خوشه صنعتی کفش در دانسفهان

حبیبی در خصوص توسعه خوشه صنعتی کفش دانسفهان هم گفت: از طریق جهاد دانشگاهی برای ارتباط صنعت و دانشگاه و کمک به تولیداقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای بازار فروش کفش اقدام لازم صورت خواهد گرفت و با متولی شدن سازمان همیاری ها مقدمات کار را فراهیم خواهد کرد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: صنعت کفش دانسفهان به صورت خودجوش شکل گرفته و مدیریت نشده است و اگر آن را ساماندهی کنیم با کار مطالعاتی می توان برای حل مشکلات و تامین مواد اولیه فعالان این حرفه و رونق این صنعت اقدام کرد.  

حبیبی اظهارامیدواری کرد با حل مشکلات صنعت کفش در دانسفهان و کمک های دولتی این منطقه به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار