کد خبر: ۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 11 May 2015
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آمل گفت: مانور امداد کوهستانی در محور هراز توسط داوطلبان حوزه امداد و نجات در هفته هلال احمر آمل برگزار می‌شود.

جمشید نیکزاد در گفت‌وگو با تسنیم , با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان مردمی‌ترین نهاد پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان است، اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته هلال احمر، شعار امسال در این هفته با عنوان "انسان مهربان، دنیای آرام" نامگذاری شده است.

وی با تاکید براینکه هدف از تشکیل نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری و دستیابی به جهانی آکنده از صلح و یکپارچگی است، افزود: هفته هلال احمر فرصت مغتنمی برای خدمت‌گزاری به هموطنان و تجدید میثاقی دوباره با اصول و مفاهیم بلند و متعالی هلال احمر است.

نیکزاد، رسالت و اهداف محوله بر جمعیت هلال احمر این شهرستان را محورهای امداد و نجات و بشردوستانه و داوطلبانه امدادگر بیان و عنوان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن محور هراز، پایگاه‌های امداد ونجات جاده‌ای در سه منطقه  پلور، گزنک و کهرود در طول سال آماده خدمت‌رسانی و ارائه کمک به افراد آسیب دیده است.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی و حمایتی لازم در حوادث کوهستان همچون رانش زمین و ریزش کوه، وقوع آتش سوزی، نجات افراد مفقود شده در کوه و جنگل از جمله سایر این خدمات است.

نیکزاد با اعلام اینکه در سال گذشته جمعیت هلال احمر آمل 474 حادثه را پوشش امدادی انجام داده بود، گفت: در سال 93 ارائه خدمات امدادی لازم به 227 حادثه جاده و فوریت‌های امدادی، مراجعان به پایگاه‌های امدادی از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان  بوده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه داوطلبان آمل در هفته هلال احمر از ویزیت رایگان و اعزام کاروان سلامت با حضور پزشکان داوطلب و اعضای جوانان با برپایی ایستگاه های سلامت جهت غربالگری تست قندخون و فشار خون در روستاهای محروم خبر داد و گفت: دیدار با مددجویان، اجرای طرح حمایت ماندگار،  برپایی چادرهای امدادی آموزشی و فراخوان عضویت در این حوزه دیگر برنامه هایی که در این هفته در دستور کار است.

سرپرست جمعیت هلال احمر آمل با بیان اینکه برگزاری مانور امداد کوهستانی در محور هراز توسط داوطلبان حوزه امداد و نجات در هفته هلال احمر آمل برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این هفته ضمن بازدید از پایگاه‌های امداد جاده‌ای از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان تقدیر به عمل می‌آید.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و پنج شهید داوطلب هلال‌احمر این شهرستان بیان داشت: به مناسبت هفته هلال‌احمر دیدار با خانواده‌های شهدا آمل از سوی این سازمان انجام می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار