فرماندار قصرشیرین با بیان این که سازمان های مردم نهاد سرمایه های اجتماعی یک جامعه هستند، گفت: زمانی جامعه می تواند مسیر رشد و توسعه را طی کند که مردمی پرسشگر داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فرامرز اکبری روز سه شنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان قصرشیرین افزود: سمن ها یا سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی دولت و مردم برای پیشبرد اهداف توسعه هستند.
وی بیان کرد: براساس اعتقادات دینی ما، سرنوشت هیچ کشوری تغییر پیدا نمی کند مگر آن که مردم جامعه خواهان حضور آگاهانه و اندیشمندانه برای رشد باشند.
وی اضافه کرد: هیچ حکومتی به تنهایی نمی تواند کلاف سردرگم مشکلات را حل کند و از این رو حضور تشکل های مردم نهاد در جامعه یک ضرورت است.
فرماندار قصرشیرین اظهارداشت: برطرف کردن مشکلات یک شهر در زمینه های مختلف عمران ، زیباسازی ، محیط زیست، بهداشت و سلامت ، فرهنگی و ورزشی در سایه همراهی مردم با نمایندگان دولت میسر است.
اکبری با اشاره به تخریب کامل زیرساخت های قصرشیرین در هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: اکنون زمان آن رسیده است با استفاده از ظرفیت و سرمایه های اجتماعی ، این شهرستان مرزی در مسیر پیشرفت و بهبود شرایط اقتصادی قرار گیرد.
وی افزود: مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با حضور موثر خود، جنگ را مدیریت کردند و اگر تلاش های آنان برای دفاع از این مرز و بوم نبود ، معلوم نبود سرنوشت کشور چگونه رقم می خورد.
این مقام مسوول گفت که در آینده نشست هایی با حضور اقشار مختلف مردم برای پیشبرد برنامه های توسعه در قصرشیرین برگزار خواهد شد و حضور پرنگ سمن ها و ارایه راهکارهای آن ها می تواند در این بخش کارگشا باشد.
اکبری، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را از کارکردهای مهم سازمان های مردم نهاد توصیف کرد و گفـت: در قالب تشکل های مردم نهاد ، برای پیشبرد مطالبه های مردم از ظرفیت دولت استفاده خواهد شد.
شهرستان قصرشیرین 19 تشکل مردم نهاد دارد که تاکنون 17 تشکل در سامانه وزارت کشور ثبت و سه تشکل نیز مجوز فعالیت گرفته اند.
تشکل های مردم نهاد در قصرشیرین تاکنون خدماتی شامل کمک به مردم بی بضاعت، اشتغال زنان، حمایت از جوانان ، محیط زیست ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مناسبت های فرهنگی، خدمات بهداشت و درمان ، کمک های آموزشی ارایه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار