مدیرکل دامپزشکی ایلام؛
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت:به منظور حفظ سلامت مردم، جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام و رعایت بهداشت با هر نوع کشتار دام و طیور به صورت غیر مجاز و زنده فروشی طیور طبق قانون و با توجه به تهدید سلامت جامعه، برخورد می شود.
کد خبر: ۳۳۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 06 December 2016
 مدیرکل دامپزشکی ایلام از جمع آوری و برخورد با کشتارهای غیر رسمی و غیر بهداشتی در سطح و حاشیه شهرها و روستاهای این استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام
؛ دکتر وهاب پیرانی روز سه شنبه  اظهار کرد:بر اساس قانون به منظور تسریع در حفظ سلامت شهروندان، رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها نیازمند همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های مرتبط نظیر شهرداری ها، محیط زیست، مرکز بهداشت، دادگستری برای اجرای این طرح هستیم.

دکتر پیرانی تاکید کرد: بر اساس ماده 20 قانون شهرداری ها، گرداندن دام زنده در سطح شهر ممنوع است و شهرداری باید با کامیون هایی که مرغ زنده حمل و عرضه می کنند برخورد کند اما کمتر شاهد رعایت این ماده قانونی بوده ایم.

وی یادآور شد: عدم همکاری و همراهی برخی دستگاه های متولی بهداشت و سلامت موجب به چالش افتادن سلامت شهروندان می شود و هر زمانی به صورت موکد در خصوص اهمیت یک موضوع بهداشتی صحبت می شود آن را به تشکیل یک کمیته یا کارگروه حواله می دهند و اقدام عملی و بازدارنده در آن زمینه انجام نمی گیرد.

وی با انتقاد از کشتارهای غیر مجاز دام در برخی شهرها گفت: وقتی کشتارگاه با ظرفیت مناسب در مناطق مختلف استان فعال است و از نظر سلامت مواد گوشتی با توجه به حضور دامپزشک در محل کشتار نظارت صورت می گیرد و معدوم سازی دام های بیمار به صورت خاص انجام می شود چرا باید اجازه دهیم که مرغ زنده عرضه شود؟

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خواستار همراهی بیشتر فرمانداران، دستگاه قضایی و دستگاه های متولی بهداشت و سلامت برای جمع آوری عرضه کنندگان دام زنده در شهرهای این استان شد.

دکتر پیرانی افزود: در 6 ماهه ابتدایی امسال بیش از 300 فقره پرونده و گزارش در خصوص موارد غیر بهداشتی توسط دامپزشکی تشکیل شده که در حال بررسی و پیگیری آنها هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری بیشتر مسئولان دستگاه های مرتبط و مردم بتوان به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و پیشگیری از شیوع انواع بیماری های مشترک میان انسان و دام، کشتارهای غیر مجاز هر چه سریعتر در استان ایلام جمع آوری شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار