کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین از سردتر شدن هوای استان در اواسط هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 05 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین مریم بهروزی ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، هوای استان امروز و فردا با جوی به نسبت پایدار همراه خواهد بود و از اواخر وقت فردا /دوشنبه/ تا صبح چهارشنبه با نفوذ متناوب امواج ناپایدار ناشی از ورود یک سامانه بارشی شاهد افزایش ابر و در برخی ساعت ها بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای شدید خواهیم بود.
وی ادامه داد: همزمان با گذر این امواج از منطقه برای روز سه شنبه با توجه به کاهش دما، در مناطق کوهستانی و سردسیر علاوه بر پدیده مه، بارش ها به صورت برف و باران است.
به گفته وی، دمای هوای استان نیز طی این مدت تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
بهروزی در ادامه سردترین منطقه استان قزوین طی 24 ساعت گذشته را بوئین زهرا با 3 درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام و یادآور شد: این در حالی است که ظهر روز گذشته همین منطقه با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان هم بود.
وی اضافه کرد: دمای هوای قزوین نیز طی شبانه روز گذشته بین 1 درجه سانتیگراد زیر صفر تا 14 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 10 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار