معاون دامپزشکی کرمانشاه خبر داد
معاون سلامت ‌اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از 63 تن انواع فرآورده‌های خام دامی ناسالم طی هشت ماهه امسال در استان کرمانشاه کشف، ضبط و امحا شده است.
کد خبر: ۳۳۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 04 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، علیرضا امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران از انجام 61 هزار و 348 مورد بازدید و بازرسی از مراکز تهیه، تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی طی هشت ماهه سال‌جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه تعداد موارد غیربهداشتی مشاهده شده در این بازدیدها را 3 هزار و 736 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در این مدت 63 تن و 733 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم کشف، ضبط و امحاء شده است.

این مسؤول افزود: طی مدت مذکور تعداد یک‌هزار و 201 مورد نمونه‌برداری از نمونه‌های مشکوک انجام گرفته است که برروی این نمونه‌ها تعداد 4 هزار و 890 مورد آزمایش صورت گرفته است.

به گفته معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، طی هشت ماهه سال‌جاری تعداد 129 مرکز متخلف شامل مراکز تهیه، تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به مراجع غذایی معرفی شده‌اند که از این تعداد، 115 مرکز با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

وی به مصرف کنندگان مواد خام پروتئینی توصیه کرد که گوشت مصرفی خود را فقط از مراکز مجاز و زیر نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خریداری گوشت کشتار غیرمجاز، جدا پرهیز کنند و در صورت رؤیت موارد تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار