سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد:
سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه از ۱۳ تا ۱۵ آذر در محل دائمی نمایشگاه های استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 29 November 2016

به گزارش تابناک، دکتر معصومه خان احمدی، دبیر کمیته نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه از ۱۳ تا ۱۵ آذر در محل دائمی نمایشگاه های استان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور۳۰ دستگاه اجرایی و پژوهشی، شامل دانشگاه ها، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، فن بازار، پارک علم و فناوری و مراکز رشد برگزار می شود.

سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه تصریح کرد: براساس تصویب ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان، پارک علم و فناوری کرمانشاه امسال نیز مسئول برگزاری نمایشگاه است و خود پارک نیز با ۷۰ واحد فناور در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری مناسب برای تکریم فناوران، پژوهشگران و نخبگان عرصه علم و فناوری است.

خان احمدی، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران و فن‌آفرینان داخلی، گسترش تجربه‌های علمی و فنی و ایجاد زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان این حوزه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین یادآور شد: تلاش می کنیم تا نمایشگاه امسال با توجه به شعار هفته پژوهش با عنوان پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی، فناوریهای زیربنایی و پژوهش های تجاری سازی شده که در اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار بوده اند به نمایش گذاشته شوند.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه محل تعامل توسعه دهندگان پژوهش یعنی محققین و تبدیل کنندگان پژوهش به ثروت یعنی فناوران است. همچنین با نمایش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در این نمایشگاه، محققین، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و مدیران صنعتی و مدیران اجرایی برای مشارکت در برنامه های تجاری سازی تحقیقات و ایده پردازی ترغیب می شوند.

خان احمدی تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده است تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری شامل محیط ‌های دانشگاهی و دانش آموزی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها و نیز واحدهای تحقیق و توسعه و دیگر اجزا این اکوسیستم در کنار هم به عرضه خدمات و دستاوردها بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: با به نمایش گذاشتن دستاوردهای پژوهشی در استان، عامه مردم در جریان کارکرد موسسات، سازمان ها و مجموعه هایی که ماهیت وظایفشان پژوهش و فناوری است، قرار می گیرند.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه هفته پژوهش فرصتی است تا فناوران و پژوهشگران به تعامل با یکدیگر بپردازند.

دبیر کمیته نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در این نمایشگاه می توان به ارزیابی و بررسی وضعیت پژوهش های فناوری ساز و صنعت ساز پرداخت، گفت: باید تلاش کنیم تا تحقیقات و پژوهش در زندگی مردم و وضعیت معیشتی آنان تاثیر مثبت داشته باشد و ثروت ساز شود.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برنامه های جنبی این نمایشگاه اظهار کرد: غرفه پارک علمی کودکان، تکنولوژی در صنایع دستی، صنایع شیمیایی، بازیهای فکری و سرگرمی، کارگاه های ایده تا محصول و برنامه های جذاب خانه رباتیک کرمانشاه از برنامه های جنبی این نمایشگاه است و برای نخستین بار در استان نظر سنجی الکترونیکی و برگزاری مسابقه و انتخاب ایده‌های برتر در این نمایشگاه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از دیگر برنامه های مهم، حضور صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر زاگرس به عنوان عامل استانی صندوق شکوفایی و نوآوری جهت تشریح خدمات و آراء خدمات به فناوران و صاحبان ایده و همچنین صندوق کارآفرینی امید به عنوان صندوق حامی کارآفرینی و فن آفرینی است.

خان احمدی با اشاره به اینکه رویداد روشن فکر و شتابدهنده نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد، اظهار داشت:  رویداد "روشن+فکر" یک رویداد کارآفرینانه در جهت بهبود فضای کسب و با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی برای نخستین بار در استان کرمانشاه برگزار می شود. همچنین پس از حدود یک سال کار مطالعاتی، شتابدهنده فناوری تیک به عنوان اولین شتابدهنده فناوری کاملا خصوصی غرب کشور در این نمایشگاه معرفی خواهد شد. شتابدهنده فناوری تیک، فضایی برای رشد کسب و کار بدون ترس از شکست می باشد.

دبیر کمیته تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس لیست ارایه شده توسط کمیته علمی، وکمیته نواوری و فناوری در روز ۱۵ اذر ماه ساعت ۱۵ همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان تجلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه روزهای یاد شده پذیرای علاقمندان خواهد بود.

منبع: روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار