امام جمعه بدره :
امام جمعه بدره گفت:حیات معنوی مسلمانان در طول تاریخ مدیون وجود پیامبر اسلام است که مسلمانان باید با نگاهی نو وتازه به ابعاد وجودی ایشان پی ببرند.
کد خبر: ۳۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام "سید روح اله زمانی موسوی "امام جمعه بدره به مناسبت رحلت پیامبر اسلام در گفتگو باخبرنگار تابناک گفت :مسلمانان باید  از افقی بالاتربه ابعاد وجودی پیامبر عظیم الشان اسلام نگاه کنند و سعی نمایند با دیدی تازه زوایای رسالت اورا بررسی کرده و برای بهره مندی معنوی بیشتر از فرامین الهی گام بردارند.
 
زمانی موسوی باتسلیت ایام رحلت آخرین رسول الهی افزود:مستشرقین ومحققین بسیاری به بررسی زندگی و ابعاد وجودی آخرین پیامبر الهی پرداخته اند که باید با مطالعه تحقیقات انها به دید و نگاهی تازه دست یافت .
 
وی در ادامه با اشاره به تحقیقات هانری کربن افزود :این نویسنده ومحقق در وصف پیامبر اسلام بیان کرده است که هرکدام از پیامبران نوری همراه خود داشته اند که نشات گرفته از کتاب آسمانی همراه آنها بوده است اما حضرت محمد ص خود نور بوده است که کتابی نیز همراهش بوده است .
 
وی افزود:قرآن کریم به بهترین وجه  اوصاف پیامبر را بیان نموده است و می تواند به عنوان بهترین راهنما برای شناسایی ایشان مورد استفاده قرار گیرد.
 
امام جمعه بدره افزود:پیامبر اسلام رحمه للعالمین است و بیشترین محبت و رحمت را نسبت به مردم داشته است که حکایت از روح مهربانی و عطوفت دین مبین اسلام دارد.
 
وی با اشاره به کلام امام علی علیه السلام گفت :ایشان پیامبر را بزرگترین یاور و تکیه گاه مسلمانان دانسته اند که هر وقت حتی در سخت ترین لحظات جنگ ها ،یاران ایشان دچار یاس و ناامیدی می شدند به دامان پیامبر پناه می برده اندو از مهربانی و صبر ایشان بهره می برده اند.
 
وی درادامه به بیان پیامبر درمورد خود نیز اشاره کرد وگفت :پیامبر درطول رسالتش مشکلات و مصایب زیادی متحمل شد که خود در این مورد گفته اند هیچ پیامبری در راه تبلیغ و رسالت خود به اندازه من اذیت نشده است ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار