فرماندار آبیک:
فرماندار شهرستان آبیک گفت: انتقال فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ عاشورا با فرهنگ مردمی عجین شده است.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 27 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی رحمانی ظهر امروز در نخستین سوگواره ردپای خورشید شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران این شهرستان ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر خاتم‌(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی‌(ع) و امام رضا‌(ع) اظهار داشت: قطع به یقین انتقال مفاهیم مهم فرهنگ حسینی و تمام فرهنگ‌های خوب اسلامی با نمایشی همانند تعزیه، مراسم سوگواری هیأت‌های مذهبی، کلیپ‌های مذهبی و برپایی نمایشگاه انجام می‌‌گیرد که با فرهنگ مردمی عجین و ماندگار شده است.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بتواند در ارتباط‌گیری با افکار مختلف جامعه موفق عمل کند که فرهنگ مذهبی از این ارتباط گیری‌ها محسوب می‌شود.

فرماندار آبیک با اشاره به انتقال مفاهیم دینی و فرهنگ عاشورایی از سوی مردم به نحو مطلوب ادامه داد: این امر از روح بلند، اسلامی و تشیع مردم نشأت گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: در تاریخ چند هزار ساله کشور، شاهد تغییر و تحولاتی در نظام های مختلف ایران اسلامی بوده‌ایم اما وجهه مذهبی و روحیه حسینی مردم کم رنگ نشده بلکه پررنگ‌تر هم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاخت و تازهایی که در ایران صورت گرفت برخی درصدد بودند مذهب مردم را سنی مطرح کرده و برخی هم که می خواستند روحیه تشیع در ایران نباشد تلاش کردند انواع ایسم‌ها همانند لیبرالیسم را در ایران نهادینه کنند اما به دلیل داشتن اصالت اسلامی و ایرانی مردم، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این مسؤول اذعان کرد: در عصر صفوی، شیعه به عنوان مذهب رسمی ایران اسلامی معرفی شده و به صورت رسمی برنامه‌های مختلف مذهبی اجرا شد که در حال حاضر اجرای این برنامه‌ها پیشرفته‌تر شده است.

فرماندار آبیک افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی‌(ره) فرزند اسلام و سادات، به برنامه‌های مذهبی بهای بیشتری داده شد.

رحمانی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی حرارت و بالندگی برنامه‌های مذهبی شکوفاتر شد و بسیاری می‌خواستند انقلاب در همین جا باقی بماند که با درایت بزرگان کشور جهش خوبی در زمینه برنامه‌های مذهبی و عزاداری ائمه اطهار(ع) صورت گرفت.

این مسؤول اضافه کرد: با تدبیر علمای دین طی دو دهه اخیر، برگزاری ایام فاطمیه سبب شده فرهنگ فاطمه‌شناسی در جامعه نهادینه شود.

در حالی که برخی از مذاهب مختلف نمی‌خواستند فرهنگ فاطمی در بین شیعیان رشد و نمو یابد اما طی دو دهه اخیر، این فرهنگ در جامعه شیعی بهتر و بیشتر مطرح و نهادینه شده است.

پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) عده‌ای در سقیفه جمع شدند و حق مسلم خلافت را از امام علی(ع) گرفتند که ظلم بزرگی به اسلام شد.

فرماندار آبیک بیان کرد: حضرت زهرا(س) 75 یا 95 روز پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت زمان دفاع و حمایت کردند که این امر موجب غضب دشمنان شد و این بانوی بزرگوار را به شهادت رساندند.

رحمانی عنوان کرد: پس از رحلت رسول اکرم(ص) مسلمانان در مسیر انحراف و ائمه اطهار(ع) هم در مظلومیت قرار گرفتند.

حتی به تابوت امام حسن مجتبی(ع) رحم نکرده و آن را تیرباران کردند که به عنوان مسلمان و شیعه وظیفه داریم در زمینه مظلومیت ائمه هدی‌(ع) به مردم روشنگری صورت گیرد.

این مسؤول ادامه داد: به دلیل نداشتن بصیرت مسلمانان، امام علی‌(ع) 25 سال خانه‌نشین شد چر‌که برخی منافع خود را در خلافت عده دیگری می‌دانستند و سبب شدند شایسته‌سالاری و وصیت پیامبر(ص) مبنی بر جانشینی امام علی(ع) پس از ایشان عملی نشود.

فرماندار آبیک اضافه کرد: اختلاف‌ها و مشکلاتی که امروز در عراق، شامات و یمن مشاهده می‌کنیم، نشأت گرفته از زائیده افکار مسلمانان آن زمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار