معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر شهرداری قزوین برای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع فضای سبز ایجاد کرده که این میزان بیش از حد استاندارد کشور است.
کد خبر: ۳۳۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید مهدی کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین اظهار داشت: این میزان فضای سبز به جز باغستان سنتی است و فقط فضای سبز احداثی را شامل می‌شود.

وی افزود: با هدف ایجاد جایگاه اکوتوریسم و احیای باغستان سنتی و با در نظر گرفتن این موضوع که قزوین در راه تبدیل به مقصد گردشگری است 16 هکتار از زمین‌ موجود در باغستان با درختان قدیمی برای ایجاد بوستان ویژه در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این بوستان بر اساس وضعیت باغستانی محل و با حفظ تمام درختان احیای راه‌های دسترسی باغ‌ها و سیستم باغ رسانی و نظم چند صد ساله آن‌ها احداث می‌شود.

اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌‌های بلاصاحب در قزوین

مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین اظهار داشت: طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در قزوین اجرا می‌شود و این سگ‌ها پس از عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و انگل تراپی رها می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و تاکنون 126 قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین افزود: اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منتظری خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته تمام سگ‌هایی که از سطح شهر و نواحی منفصل جمع‌آوری شده بودند پس از انجام معاینات پزشکی واکسیناسیون و عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی شده در محیط اولیه رها و تعدادی نیز به دلیل آلودگی‌های خاص و ابتلا به بیماری از چرخه حیاط حذف شده‌اند.

طرح کاشی‌کاری سر درب بهشت رضوی در قزوین اجرا می‌شود

اصغر الهیاری سرپرست سازمان آرمستان‌های شهرداری قزوین اظهار داشت: پروژه کاشی‌کاری سر درب بهشت رضوی قزوین با اختصاص 90 میلیون ریال در حال اجرا است.

وی گفت: این پروژه در مساحت 33 متر مربع و در نمای داخلی و خارجی سر درب بهشت رضوی به اجرا در می‌آید.

سرپرست سازمان آرمستان‌های شهرداری قزوین افزود: این پروژه با هدف بهسازی و زیباسازی آرامستان‌های سطح شهر اجرا و در آن از مصالح سنتی مانند کاشی هفت رنگ استفاده شده است.

الهیاری عنوان کرد: همچنین در این مکان نیز 100 اصله درخت در گلزار شهدای قزوین کاشت شده و این درختان در زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع به صورت ردیفی کاشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار