مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با ساماندهی کودهای ناشی از فعالیت مرغداری های قزوین نسبت به کنترل بیماری ها اقدام می شودو
کد خبر: ۳۳۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 22 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، بهمن نقیبی روز سه شنبه در جلسه ای که با حضور مسئولان اتحادیه های مرغداران
استان، کلینیسین های تخصصی طیور و مدیران دامپزشکی در محل دامپزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: ساماندهی نقل و انتقال کود حاصل از مرغداریهای استان در پیشگیری از بیماریهای تنفسی طیور نقش مهمی دارد.

وی افزود: در حال حاضر کود تولیدی در مرغداریها به عنوان یک محصول، ارزش اقتصادی داشته و مدیریت جمع آوری، خرید و فروش و نقل و انتقال بهداشتی آن نقش بسزایی در کنترل بیماریها خواهد داشت.

نقیبی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماریهای تنفسی طیور گفت: در حال حاضر با نمونه برداریهای وسیع و انجام آزمایشات مربوط، همچنین اقدامات مشترک با دهیاریها، شوراها و خانه های بهداشت روستایی در اطلاع گیری به موقع از وضعیت بیماری در روستاها، گزارشی از شیوع بیماری تنفسی طیور در سطح استان نداشته ایم و امیدواریم با رعایت ضوابط بهداشتی در کنترل ترددهای غیر ضروری به واحد و رعایت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای همچنان از شیوع بیماری تنقسی طیور در منطقه در امان باشیم.

در این جلسه کارشناسان در خصوص نقش کود به عنوان یکی از عوامل اصلی انتشار بیماریهای طیور سخن گفتند
و به نظارت دقیق بر نحوه دپو، خرید و فروش ونقل و انتقال کود در استان تاکید کردند.

همچنین با توجه به استقبال اتحادیه های مرغداران استان از ایجاد مراکز فرآوری کود در سطح استان مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی تعاونیهای مرغداران برای تاسیس این مراکز جلساتی با مدیران استان برای ارائه طرحهای پیشنهادی تشکیل شود.

کلینیسینهای طیور حاضر در جلسه نیز بر تداوم هشدارهای اداره کل دامپزشکی استان از طریق پیامک، نامه و بروشورهای حاوی اطلاعات بهداشتی  تاکید کرده و خواستار تداوم این روند در زمان گزارش بیماریهای طیور در سطح کشور و یا کشورهای همسایه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار