تنها کارآفرینِ معلولانِ کشور «تندیس برنز مسئولیت اجتماعی ایران» را دریافت کرد.
کد خبر: ۳۳۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 19 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کانون توانا، سیدمحمد موسوی، تنها کارآفرینِ افراد دارای معلولیت در کشور در اولین همایش ملی نشان مسئولیت اجتماعی ایران که با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت و درمان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مدیران دولتی، صاحبان صنایع و اساتید دانشگاه‌ها در سالن اجلاس سران برگزار شد، تندیس برنزین مسئولیت اجتماعی ایران را از علی ربیعی دریافت کرد.

وی که رئیس هیئت‌مدیره‌ی کانون معلولین توانا و مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی است با جذب و استخدام بیش از ۶۰۰ نیروی معلول در کارخانه‌ی خود، استان قزوین را به پایتخت اشتغال معلولان ایران تبدیل کرده است.

این کارآفرین موفق قزوینی که خود از ناحیه‌ی پا دارای محدودیت جسمی-حرکتی است اولین کارآفرینی است که در مقیاس وسیع برای افراد دارای معلولیت در مقیاس وسیع ایجاد اشتغال کرده است.

مدیرعامل کانون معلولین توانا دریافت تندیس برنزین مسئولیت اجتماعی توسط موسس کانون معلولین توانا را حائز ارزش دانست و افزود: تقدیر رئیس‌جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آقای موسوی می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای توجهِ صاحبان صنایع به توانمندی معلولان و اعطای فرصت‌های شغلی به این افراد باشد.
محمدرضا هادی‌پور تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ فرد دارای معلولیت در خطوط این واحد تولیدی و مجتمع کارخانه‌ای کانون توانا، توانایی خود را به اثبات رسانده‌اند و تقدیر از این اقدام در سطح ملی، مهر تاییدی بر عدم وجود تفاوت بین توانایی‌های معلولان و سایر افراد است.

وی تاکید کرد: معلولان در احراز موقعیت‌های شغلی نادیده گرفته شده‌اند چرا که کسی به توانایی‌های آنها ایمان نداشته اما فعالیت کارکنان معلول در این واحد تولیدی که دستاوردهای بزرگی چون اخذ عنوان واحد نمونه‌ی کیفی در کشور و دریافت تندیس مسئولیت اجتماعی را دربرداشته این نگرش را نفی می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون سراسری تشکل‌های معلولانِ کشور خاطرنشان کرد: اولین همایش ملی نشان مسئولیت اجتماعی ایران با یاد شهید دکتر فیاض‌بخش و در راستای ترغیب و تشویق نهادها، موسسات و ارگان‌های فعال در عرصه مسئولیت اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

هادی‌پور مطرح کرد: براساس ارزیابی کمیته‌ی علمی- ممیزی و به استناد رای نهایی شورای سیاست‌گذاریِ اولین همایش ملی نشان مسئولیت اجتماعی ایران، نشان برنزین مسولیت اجتماعی ایران برای سال ۱۳۹۵ به سیدمحمدموسوی و به منظور پیشگامی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌ی وی در مجموعه‌ی کانون معلولین توانا اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار