سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین تأکید کرد:
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: گام اول در مسیر اشتغال‌زایی، تقویت صنایع خرد و کوچک است که زودتر به نتیجه می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 19 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، منوچهر حبیبی در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار کرد: موضوع اشتغال و اقتصاد 2 بحث اصلی و دغدغه دولتمردان و مردم بوده و تمامی جلسه‌های دولت را نیز به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: توجه به صنایع خرد و بومی که زودبازده هستند، سریع‌ترین راه رسیدن به اشتغال و اقتصاد است و امیدواریم با توجه به چنین ظرفیت‌هایی سریع‌تر به نتیجه برسیم.

حبیبی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی درزمینهٔ فرش و کفش در استان قزوین وجود دارد، ادامه داد: متأسفانه نبودن یک برنامه مدون و جامع درزمینهٔ توسعه این دو بخش، استان از این دو حوزه مغفول مانده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افزود: با توجه به اعلام آمادگی موسسه‌های مالی و بانک‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به این نوع کارگاه‌های تولیدی، باید برنامه‌ریزی مدونی در این رابطه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی کفش و فرش استان تاکنون با بی‌مهری و تعدد مدیریت‌ها مواجه شده و اکنون وظیفه مسئولان است تا با عزم جدی و برنامه جامع جهت احیا و رونق این دو حوزه وارد عمل شوند.

به گفته سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با برنامه‌ای جامع در خصوص بازار فروش در داخل و خارج کشور و تشکیل بازارچه‌های فروش برای هفت هزار و 200 فرشباف استان اقدام کند و در خصوص اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به این واحدها نیز هیچ نگرانی وجود ندارد.

حبیبی ادامه داد: باید درزمینهٔ رونق بخشیدن به بازار فرش دستباف با تنوع طرح و تولید و با استفاده از کار علمی و استمداد از جهاد دانشگاهی موفق‌تر عمل کرد.

وی یادآور شد: در خصوص آموزش بافندگان فرش قزوین نیز به‌صورت جدی و بر اساس نیازها باید اقدام کرد و با احصاء آمار فرش‌بافان، برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام داد.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افزود: تشکیل شورا و خانه فرش در استان به‌طور حتم پیگیری شود و خود بافندگان و متولیان امر این حوزه مدیریت آن را بر عهده بگیرند.

وی در خصوص صنعت کفش استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در شهر دانسفهان وجود داشته و هم‌اکنون نیز 140 تا 150 کارگاه تولیدی در آن مشغول به فعالیت بوده تا جایی که بخشی از اقتصاد منطقه را تشکیل داده‌اند.

حبیبی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق در خصوص رونق بخشیدن به این کارگاه‌ها اقدام لازم باید صورت گیرد تا ورود دستگاه‌های اجرائی نظیر بیمه تأمین اجتماعی، اداره مالیات و شهرداری‌ها مانع تحقق این هدف نشوند.

وی بابیان اینکه صنعت کفش دانسفهان در اقتصاد استان و منطقه می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اضافه کرد: از این بخش می‌توان یک برند استانی و ملی به وجود آورد.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تأکید کرد: برنامه‌هایی برای تشکیل بازارچه‌های فروش کفش در آزادراه «بوئین‌زهرا - دانسفهان» و نیز اجرای طرح خوشه صنعتی وجود دارد که امیدواریم بامطالعه و دقت بیشتر به مرحله اجرایی درآیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار