معاون سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند سنجابی با دام‌های دیگر از سوی مرکز تحقیقاتی امور دامی کشور امسال به مدت 2 سال پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 16 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،بهرام خانی نژاد گوسفند سنجابی را گونه شاخص کشور دانست و اظهار کرد: در طرحی ویژه نژاد گوسفند سنجابی کرمانشاه با همکاری موسسه تحقیقات امور دام کشور مورد پرورش قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از در دستور کار بودن برنامه بهبود بخشیدن به جمعیت دامی و بهره‌وری در واحد راس در استان خبر داد و گفت: با استفاده از تکنیک‌های اصلاح‌ نژاد و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید حداکثر بهر‌ه‌برداری را از جمعیت دامی در استان برد.

وی با بیان اینکه موسسه تحقیقاتی مهرگان نسبت به پرورش گوسفند اهتمام خاصی دارد، تصریح کرد: از گوسفند نژاد سنجابی استان کرمانشاه با توجه به جمعیت آن در میان دام سبک استان و همچنین سابقه پرورش می‌توان به‌ عنوان هسته‌ مادری یاد کرد.

خانی با توجه به اهمیت پرورش گوسفند در استان یادآور شد: پیگیر بحث ترکیب ژنتیکی گوسفند سنجابی با دام‌های دیگر از سوی مرکز تحقیقاتی امور دامی استان، کشور و مهرگان هستیم و این کار امسال به مدت دو سال شروع می‌شود.

خانی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ تولید مواد پروتئینی جزو استان‌های برخوردار و 10 استان برتر کشور است، تصریح کرد: زیر‌ساخت‌های خوبی در بحث تولید و پرورش مرغ در استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماه نخست سال‌جاری، 9 میلیون و 508 هزار و 445 قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، گفت: میزان مصرف سالانه گوشت مرغ استان برای هر نفر 25 تا 26 کیلوگرم است و سالانه 63 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار