سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری:
سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین گفت: تأسیس کافه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یک کار فرهنگی است که باید حمایت شود.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین علی فرخ‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به تأسیس کافه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: کافه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یک مجموعه کامل از ارائه محصولات فرهنگی است و بیشتر به بحث کتاب و کتاب‌خوانی می‌پردازد، تاکنون در سطح شهر چنین فضای مدرنی نداشتیم و این کافه کتاب می‌تواند سرویس‌دهی خوبی برای شهر و شهروندان داشته باشد.

وی افزود: در خصوص تأسیس کافه کتاب یک جلسه با شهردار قزوین و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با توجه به این‌که فضای در نظر گرفته‌شده برای کافه کتاب در مسیر حاشیه فضای سبز قرار دارد بررسی‌های لازم صورت گرفته است، طبق طرح تفضیلی شهرداری می‌تواند کاربری 5 تا 10 درصد فضای سبز را برای اشغال خدمات عمومی تغییر دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: حاشیه فضای سبز مذکور مساحت زیادی دارد، با توجه به این‌که کافه کتاب در 3 طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول تأسیس می‌‌شود نهایتاً 500 متر سطح اشغال کرده، بنابراین این طرح در قالب مصوبات طرح تفضیلی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تفضیلی که این مکان را برای فضای سبز اختصاص داده است، اجازه تأسیس و صدور پروانه برای کاربری‌های عمومی داده است و با این ضابطه مشکلی وجود ندارد، همچنین این فضا به‌عنوان فضای اختصاصی و تجاری استفاده نمی‌شود و کاربری فرهنگی دارد و به‌عنوان خدمت عمومی محسوب می‌شود.

فرخ‌زاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قصد داشت این کافه کتاب را داخل دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان اختصاص دهد که با توجه به تعداد دانشجویان، مشتری خود را داشت اما شهرداری و دانشگاه آزاد باهم توافق کردند که این کافه کتاب برای استفاده مردم طراحی و تأسیس شود و در خدمت عموم قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ورودی این کافه کتاب در ضلع غربی و به سمت دانشگاه آزاد است و در بلوار اصلی درب ورودی ندارد، همچنین یک خیابان 20 متری بین دانشگاه آزاد و این کافه کتاب وجود دارد که ورودی آن است.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در سطح این مکان تدابیری پیش‌بینی‌شده است که اگر در آینده بخواهند تغییر کاربری به تجاری بدهند، امکانش نیست چراکه سطح طبقه همکف یک متر از زمین بالاتر است و قابلیت اینکه بخواهد تجاری شود، وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در خصوص تأسیس کافه کتاب مخالفان و موافقان زیادی وجود دارد، این مسئله برای هر کاری که در شهر اتفاق می‌افتد به علت دیدگاه‌های متفاوت اتفاق می‌افتد، ممکن است این مکان تبعات منفی داشته باشد ولی در کل تبعات منفی آن نسبت به محسنات قابل قیاس نیست و با دید مثبت باید به آن نگاه کرد.

فرخ‌زاد یادآور شد: ما هرگونه سرمایه‌گذاری در سطح شهر در قالب خدمات عمومی را حمایت می‌کنیم چراکه دولت در توانش نیست پروژه‎‌های این‌چنینی را شروع و اجرا کند بلکه باید پروژه‌های نیمه‌تمام را حمایت کنیم و نیازمندی‌های سطح عمومی باید تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد از نظر قوانین داخلی خود خیلی هم اجازه ندارد بیرون از فضای خودش سرمایه‌گذاری کند، بالاخره دانشگاه نیز ریسک کرده تا خدمات فرهنگی به شهر ارائه دهد که باید حمایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار