رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رعایت دانش فنی لازمه برقراری استراتژی تولید محصولات سالم کشاورزی و صادرات محور است.
کد خبر: ۳۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 09 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس کریم مهری در جلسه روسای منطقه 3 سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی کشور در محل مجتمع شهیدکسائی تبریز با بیان این مطلب افزود: امروز استراتژی های تولید بر تولید سالم و صادرات محور که لازمه اش رعایت دانش فنی می باشد، استوار است.

وی افزود: استراتژی وزارت متبوع و سازمان جهادکشاورزی استان مدیریت مصرف بهینه آب و تولید براساس توانمندیهای زراعی و آب و شرایط اقلیمی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت رقابتی شدن تولید گفت: در طرح های کشاورزی ، توجیه اقتصادی طرح باید احصاء شود و در این صورت است که تولیدات ما اقتصادی خواهد بود.

مهندس مهری ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید قیمت تمام شده تولید محصولات کشاورزی ضمن افزایش کیفیت ، کاهش یابد بطوریکه هر دو طرف تولید کننده و مصرف کننده سود ببرند.

وی بیان کرد: باید در نگاه سایر دستگاههای اجرایی دولت، نسبت به آمار و ارقام آب مصرفی سهم کشاورزی تجدید نظر شود زیرا هیچگونه سنجشی در میزان آب مصرفی آب از رودخانه ها و کانال ها انجام نگرفته و یا در پائیز و زمستان روان آبها نباید به حساب مصرف کشاورزی گذاشته شوند.

وی با اشاره به لزوم لیبل دار شدن نهال و بذورات کشاورزی گفت: از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انتظار داریم تا در موضوع تولید نهال و بذور کشاورزی ورود کرده و آنها را لیبل دار کنند چون نهال ها یا بذور باید هویت و شناسنامه دار باشند.

مهندس مهری افزود: باید براساس قوانین و ضوابط موجود از هرگونه توزیع نهال فاقد شناسنامه جلوگیری گردد.

وی اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی کامل دارد تا با امکانات موجود در مرکز آموزش شهید سرداری ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی بتواند در راستای آموزش کارشناسان و بهره برداران گام بردارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه تجمیع و یکپارچه سازی اراضی از اهداف مهم سازمان می باشد گفت: توانسته ایم تا در این مقوله طرح های موثری را به مرحله اجرا برسانیم که تلاش بر توسعه این اقدامات است.

مهندس مهری تصریح کرد: سازمان در راستای تامین اعتبارات مالی تشکل های نظام مهندسی مساعدت های لازم را انجام داده و آماده پرداخت تسهیلات در چارچوب قانون از محل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی می باشد.

وی گفت: تلاش می کنیم تولیدات این سازمان بر محور صادرات باشد و در طول سال اخیر فعالیت هایی در زمینه شناسنامه دار کردن باغات و نهالستان های استان و مسائل اصلاح نژاد دام های سنگین انجام شده است.

مهندس مهری ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی استان محور حرکت و پیشرفت خود را بر اقتصادی بودن تولیدات گذاشته است.

این گزارش حاکی است، منطقه 3 سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، همدان ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار