رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت تسهیلات با نرخ سود 15 درصدی و بدون سقف سازمان جهاد کشاورزی مازندران به متقاضیان خرید ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 15 November 2016
 ایسنا،  دلاور حیدرپور در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی کشاورزی مازندران با اشاره به نقش اجتناب‌ناپذیر ماشین‌آلات در تولیدات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به قطب بودن استان مازندران در کشاورزی و  دارا بودن رتبه‌های نخست این استان در تولید 12 محصول کشاورزی، استفاده از تکنولوژی در این بخش ضروری است.
 
وی، تکنولوژی را بهترین وسیله برای دستیابی به تولید سالم‌تر، بیشتر و ارزان‌تر دانست و گفت: استفاده از ماشین و تکنولوژی، باعث بالارفتن کیفیت محصول برای رقابت با سایر محصولات در بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ساختار تولید محصولات کشاورزی مازندران را خرد ‌دهقانی عنوان کرد و افزود: این نوع ساختار که با استفاده نکردن کامل از تکنولوژی به وجود می‌آید باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.
 
حیدرپور با اشاره به واردات ماشین‌آلات کشاورزی در دو دهه گذشته تصریح کرد: در دهه اخیر با همت دولت، بسیاری از نیازهای کشاورزی در کشور تولید می‌شود و صنعت‌گران بخش کشاورزی تولیدات صنعتی خود را صادر می‌کنند.
 
وی، تولیدات ماشین‌آلات کشاورزی در داخل کشور را مطلوب خواند و گفت: تولیدکنندگان کمباین و نشاکار مخصوص برنج باید محصولاتی متناسب با شرایط شمال کشور تولید کنند تا جلوی واردات این دو ماشین گرفته شود.
 
حیدرپور،  سال زراعی جاری محصول برنج را در مازندران بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: امسال سال بسیار خوبی برای برنج و برنج‌کاران بود و با قیمت خیلی خوب عرضه شد.
 
وی، استان مازندران را پرچم‌دار جذب اعتبارات خرید ماشین‌آلات کشاورزی‌ عنوان کرد و گفت: 80 درصد اعتبارات جذب و تسهیلات با نرخ سود 15 درصد و برای 5 سال در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
 
نمایشگاه تخصصی کشاورزی دوشنبه‌شب در نمایشگاه بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر به مدت 5 روز گشایش یافت. این نمایشگاه در دو سالن مجزا، شامل تجهیزات و ادوات کشاورزی و سالن دوم شامل کود، سم و نهاده‌های کشاورزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار