ماه صفر است و اربعین نزدیک، هر سال در چنین روزهایی شور و شوق مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و قهرمانان کربلا در سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا طنین انداز شده و جلوه ای از حقانیت و عظمت مکتب تشییع نمایان گر می شود.
کد خبر: ۳۲۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، با نزدیک شدن به 20 صفر مصادف با اربعین حسینی، زائران و دلشیفتگان اهل بیت (ع) از گوشه گوشه جهان برای حضور در تجمع میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی به سمت کشور عراق در حال حرکت هستند.

اربعین به عنوان چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا در میان آزادیخواهان جهان و بخصوص شیعیان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و بنا بر روایات اربعین حسینی در واقع به عنوان سالروز بازگشت اسرای کربلا از شام به عراق بمناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) در 20 صفر سال 61 هجری قمری است.

اربعین به عنوان تنها بزرگداشت چهلمین روز شهادت امام معصوم در تقویم شمسی و قمری به ثبت رسیده و بر اساس یافته های پژوهشگران اسلامی و دینی این نخستین و تنها مراسم اربعین در دنیای اسلام است.

در دهه گذشته و با از بین رفتن حکومت بعث در عراق، شیعیان این کشور از آزادی عمل بیشتری در برپایی مراسم و سنت دینی برخوردار شدند و با برپایی تکایا و مواکب فراوان در نزدیکی شهرهای زیارتی به پذیرایی از زائران می پردازند.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی و آغاز ماههای محرم و صفر، مردم ایران با برپایی موکب هایی در مسیر نجف به کربلا، کاظمین به کربلا، بصره به نجف و کاظمین به نجف به پذیرایی از زوار می پردازند و حضوری فعال از نظر مادی و معنوی دارند.

خستگی، اوج لذت من در کار است

مجید اسماعیلی، 50 سالش است، اولین باری که در موکب نظرمان را به خود جلب کرد، وقتی بود که با پای آسیب دیده و لنگان لنگان مشغول به کار بود. می گوید در بازار کار می کند و اولین سالی است که به عنوان خادم در موکب فعالیت می کند.

همه کارهایی که انجام می دهد را معامله با سیدالشهداء می داند و هرچه خواسته تا الان امام حسین (ع) به او و خانواده اش عنایت کرده است.

دوری از خانواده از نظر عاطفی برایش سخت است اما به خاطر امام حسین(ع) و زوارش تحمل می کند. وقتی از او می پرسم که "وقتی خسته می شوی چکاری انجام می دهی؟" می گوید: خستگی، اوج لذت من در کار است.

اگر دعوتش کنند سال آینده هم آید و بزرگترین آرزویش این استکه هرکسی هر آرزوی دارد به آن برسد.

سختی کارها، فدای سر آقا ابا عبدالله !

سید وحید طباطبایی، در قم پخش مواد غذایی دارد، 38 ساله و دارای دو فرزند. چندسالی هست که در خدمت زوار امام حسین(ع) فعالیت می کند و از بدو تأسیس این موکب در سال 93 ، به عنوان خادم حضور داشته.

با شور و حرارتی خاصی از بچه هایی که در موکب مشغول به فعالیت هستند، صحبت می کند. با بغضی که در گلو دارد می گوید: خادمان امام حسین(ع) از دل و جون مایه میزارن، غیر از اینکه به صورت رایگان کار می کنند حتی از جیب خودشون هم برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار آقا، هزینه می کنند.

سیدوحید عشق به ابا عبدالله را رمز این همه جوش و خروش می داند و می گوید هر کسی که شیعه آقا علی بن ابیطالب (ع) است، عشق به اباعبداله در دلش وجود دارد و اگر شرایطش را داشته باشد حتما به اینجا می آید.

دلش برای خانواده و دو فرزندش تنگ شده اما می گوید تحمل می کنم چون واجبه که اینجا باشم و خدمت کنم.

ادامه می دهد: کار هم سختی و هم خستگی دارد اما همش فدای سر آقام امام حسین(ع). از خدا ظهور امام زمان را طلب می کند و برای همه و خودش شهادت را می خواهد.

از این همه شور و شوق مردم خجالت می کشم!

مرتضی محب علی63 ساله و برادر شهید و بازنشسته است.اهل تفرش استولی از قمبه صورت داوطلب با گروه تصویر برداری به این موکب اعزام شده است. اینجا همه کاری می کند.

سالی دومی است که آمده، می گوید: بعد از مراسم اربعین سال گذشته برنامه ریزی کردم و منتظر برای رسین به همچین روزی.

آقا مرتضی می گوید: دیدن این شور و حال و جمعیتی که روز اربعین با پای پیاده به طرف حرم امام حسین (ع) می آید را یه حال دیگه می داند و ادامه می دهد: از این همه شور و شوق مردم خجالت می کشم.

معتقد است که ما به نوعی راه شهداء را ادامه می دهیم، همانطور که آن ها برای دفاع از مردم کشورشون جانشان را فدا کردند، ما هم برای خدمت به زوار امام  حسین(ع) هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم. شهدا بودند که باعث شدند ما الان در کربلا باشیم.

با اینکه هر روز با بچه ها و نوه هایش از طریق تلفن در ارتباط است اما دلش تنگ می شود ولی به خاطر عشق به شهداء کربلا تحمل می کند.

در پایان می گوید: برای همه کسانی که التماس دعا داشتن، دعا کردم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار