معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام گفت:زائران اربعین امسال زودتر از سال های گذشته به مرز بین المللی مهران مراجعه کرده و انبوه جمعیت کار جابه جایی زوار در مرز زرباطیه را با مشکل مواجه کرد که هم اکنون اتوبوس های خط واحد در حال اعزام به مرز زرباطیه هستند و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۲۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی اظهار کرد: بر اساس روال اربعین سال گذشته و برنامه زمان بندی شده قرار بود تعدادی اتوبوس برای جابه جایی زائران آن سوی مرز مهران در مرز زرباطیه عراق از 24 آبان ماه اعزام شود.
 
وی تاکید کرد: زائران اربعین امسال زودتر از سال های گذشته به مرز بین المللی مهران مراجعه کرده و انبوه جمعیت کار جابه جایی زوار در مرز زرباطیه را با مشکل مواجه کرد که هم اکنون اتوبوس های خط واحد در حال اعزام به مرز زرباطیه هستند و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام گفت: از اربعین سال گذشته تا کنون در مجموع 18 کیلومتر بزرگراه چهار خطه در مسیر ایلام - مهران ساخته شده است.
 
پولادی اظهار کرد: کمیته زیرساخت اربعین استان از حدود چهار ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در بخش حمل و نقل جاده ای به ویژه جاده ایلام- مهران اقدام های بسیار مناسبی از جمله شناسایی و رفع نقاط پرحادثه و گلوگاه ها و نقاط ترافیکی، آشکارسازی، نصب علائم ایمنی، تعریض و ایجاد راه های اضطراری انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: در بخش استقرار وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس های درون و برون شهری نیز اقدام های انجام شده است که از جمله می توان به طرح توسعه پارکینگ بزرگ اربعین و ایجاد سامانه های روشنایی، آبرسانی و بهداشتی در این پارکینگ اشاره کرد.
 
وی یادآور شد: گستره پارکینگ بزرگ اربعین با حدود 80 درصد توسعه به 80 هکتار افزایش یافته و امکان پارک 35 هزار خودرو در آن فراهم است.
 
پولادی اظهار کرد: مکان تردد اتوبوس های بین شهری و خط واحد درون شهری امسال به طور کامل مجزا شده است و هیچ گونه تقارن و گره ترافیکی در مهران وجود ندارد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت ستاد اربعین
استان ایلام با اشاره به احداث پایانه مسافری برکت در مهران گفت: این پایانه مختص اتوبوس های بین شهری است و در این زمینه با دستور رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور با تمامی پایانه های مسافری استان ها هماهنگی شده است.
 
پولادی اظهار کرد: 200 دستگاه اتوبوس خط واحد نیز کار جابه جایی مسافران از پارکینگ ها به پایانه مسافری برکت را انجام می دهند که تا اربعین به 700 دستگاه اتوبوس افزایش می یابد.
 
وی تاکید کرد: تعداد ناوگان حمل و نقل جابه جایی مسافر در مسیر ایلام- مهران پایانه مرزی متناسب و حتی بیشتر از نیاز است و با تمهیدهای اندیشیده شده هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار