محمدعلی نجفی در نشست بررسی سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشتیرانی اظهار کرد: به منظور ایجاد رغبت بین اقشار مختلف مردم به عنوان اولین مسافر از خطوط حمل و نقل دریایی استفاده خواهم کرد.
کد خبر: ۳۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 09 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدعلی نجفی در نشست بررسی سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشتیرانی اظهار کرد: به منظور ایجاد رغبت بین اقشار مختلف مردم به عنوان اولین مسافر از خطوط حمل و نقل دریایی استفاده خواهم کرد.

وی ادامه داد: استان گیلان به صورت همه جانبه و با مرکزیت بندرانزلی، آمادگی فراهم کردن زمینه های لازم در برقراری مسافربری دریایی را دارد.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت دریا در حمل و نقل مسافر تأکید کرد و افزود : عمده کشورهای دنیا با توجه به مشکلات مختلف در حوزه جاده ای در حمل و نقل مسافر داخلی و خارجی از ظرفیت دریا استفاده می کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری به کشورهای حاشیه دریای خزر و نیز پروتکل هایی که بین استانداران گیلان و آستراخان منعقد شده و نیز تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید از ظرفیت دریا بیشتر بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت های ارزشمند ایجاد شده در حوزه سرمایه گذاری در دریای استان گیلان، در سال جاری بخش مهمی از توسعه اشتغال با محوریت دریا انجام می گیرد.

وی استقبال و حمایت در حوزه سرمایه گذاری اقتصادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی را ضروری دانست و یاد آور شد: رویکرد کشور و دولت در درازمدت، حضور دولتی نیست و باید با هدایت و حمایت به سمت بخش خصوصی سوق داده شود.

در این نشست فرمانداران شهرستان های رشت و انزلی، مدیرکل بنادر و دریانوردی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های استان و شرکت کشتیرانی خزر حضور داشتند.

گیلان از وجود بندرگاه های انزلی ، آستارا، چمخاله و کیاشهر برخوردار است .

بندرگاه انزلی یکی از مهمترین و قدیمی ترین بنادر شمال کشور با 10 پست اسکله، دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال است. 

بندرگاه انزلی بزرگترین و فعال ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر مجهز به امکانات نوین تخلیه و بارگیری است.

این بندر از نظر ظرفیت تخلیه و بارگیری رتبه سوم بین بنادر کشور بعد از امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار