امام جمعه ابرکوه گفت : تیم مذاکره کننده ایرانی با لحاظ ساختار دیپلماتیک خود تا کنون مواضع خوبی داشته و به هیچ وجه زیر بار تحمیل و تحقیر و تهدید نرفته است.
کد خبر: ۳۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 09 May 2015
به گزارش تابناک یزد, حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید همچنان هوشیار باشند و از خط اصلی و تعیین شده خارج نشوند .

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران تا کنون عزت مندانه از مواضع به حق خودش دفاع کرده و با بودن تحریم هم میتواند با اقتصاد مقاومتی کشور را اداره کند .

خطیب جمعه ابرکوه بابیان اینکه مراحل پیش نویس متن توافق نامه آغاز شده خاطر نشان کرد: لکن باز تاکید میکنیم که توافق خوب ، توافقی است که حقوق هسته ای ملت ایران را در بخش انرژی هسته ای به رسمیت بشناسند و لغو یکجای تحریمها را تضمین کند.

وی تصریح کرد: دنیا بداند که توافقی که در راستای عزت ، حکمت و مصلحت ملت ایران نباشد مورد تایید ملت نخواهد بود.

وی بمناسبت سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: صلیب سرخ جهانی یا هلال احمر در کشورمان سازمانی است مستقل که وظیفه ای بشر دوستانه را عهده دار است .

حسینی بابیان اینکه جمعیت هلال احمر در کشور ما یکی از مراکز فعال و موفق است تاکید کرد: در شهرستان ابرکوه هم زحماتشان رضایت بخش و قابل تحسین است .

امام جمعه ابرکوه بااشاره به فرارسیدن سالروز لغو طرح استعماری کاپیتولاسیون در ایران در سال 58 تصریح کرد: کاپیتولاسیون ، مفهوم عام قضایی دارد که بر اساس آن اتباع بیگانه در کشور هر کاری که میخواهند انجام دهند و هیچ کس حق اعتراض به آنها را ندارد.

وی گفت : حق کاپیتولاسیون در ایران برای اولین بار در سال 1203هجری شمسی در معاهده ترکمن چای در زمان فتحعلی شاه قاجار به روسیه داده شد و در طول یک قرن خسارت جبران ناپذیری برای کشور داشت.

حسینی ادامه داد: کم کم دیگر دولت های استعمار گر هم این حق غلط را بر کشور ما تحمیل کردند و کشور های آمریکا ، انگلیس آلمان و ایتالیا و حتی دولت عثمانی هم از ایران حق کاپیتولاسیون گرفتند.

وی اضافه کرد: یکی از دست آورد های عزت بخش انقلاب اسلامی این شد که تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 23 ادیبهشت 58 با تصویب شورای انقلاب این قانون استعماری لغو شد و ملت ایران عزت خود را بازیافت .

امام جمعه ابرکوه به اوضاع کنونی جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد : رژیم جنایکار و خون ریز آل سعود با قساوت تمام بر کودک کشی در این کشور و ملت بی دفاع ادامه میدهد وسازمانهای حقوق بشری هم این جنایات را گسترده توصیف کرده و خواستار توقف آن شده اند.

وی افزود: چرا آمریکاییهای بی آبرو و دروغگو در حمله رژیم سلفی تکفیری سعودی به یمن و کشتار زن و کودک بی دفاع و محاصره غذایی و دارویی ملتی که در آستانه فاجعه قرار دارد با وقاحت تمام از آنان حمایت میکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نمازگزاران ابرکوه پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی ضد آمریکایی انزجار خود از جنایت های رژیم آل سعود را با دادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود نشان داده و حمله نظامی عربستان را محکوم کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار