معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گندم تولیدی کشور مشکل کیفی ندارد، گفت: بیش از 30 درصد از گندم کشور از نظر کیفیت در دنیا درجه یک هستند.
کد خبر: ۳۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 11 November 2016

به گزارش تابناک از خرم‌آباد، عباس کشاورزی در آیین شکرگزاری گندم با اشاره به اینکه امروز کشور سربلند وابستگی گندم را حل کرده است، اظهار داشت: امروز کشور به صادر کننده گندم تبدیل شده است، گندم علاوه بر میزانش از لحاظ دیگر نیز برای کشور ما مهم است.

خبرگزاری فارس: گندم تولیدی کشور مشکل کیفی ندارد 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 38 درصد کالری که جامعه دریافت می‌کند دارای منشا گندم است و موضوع گندم با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه دنیا بر امنیت غذایی بیش از سایر موارد تکیه کرده است، مطرح کرد: همه کشورها بدون توجه به سیاست و مسائل اقتصادی خود به موضوع امنیت غذایی حساس هستند.

این مسؤول با یادآوری اینکه در سال‌های 90، 91 و 92 به طور متوسط بیش از 45 درصد انرژی کشور از طریق واردات تامین می‌شده است، گفت: کشور تنها 55 درصد خودکفا بود و در سال 93 هشت محصول 94 درصد واردات را تشکیل می‌داده‌اند.

کشاورز با بیان اینکه گندم در راس محصولات وارداتی قرار داشته است، عنوان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته طرح‌های کاهش وابستگی هشت محصول وارداتی تهیه شده‌اند که پایه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی قرار گرفتند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه گندم تولیدی کشور مشکل کیفی ندارد، تصریح کرد: بیش از 30 درصد از گندم کشور از نظر کیفیت در دنیا درجه یک هستند.

وی در خصوص کود مصرفی بیان کرد: ایران یک درصد کشاورزی دنیا را دارا است و 4 درصد کود را مصرف می‌کند.

این مسؤول خطاب به کشاورزان گفت: نباید پای خود را از روی گاز مصرف کود برداریم زیرا از مسائل موثر در تولید گندم مصرف کود است.

کشاورز ادامه داد: از 5 هزار و 200 برند کود موجود 4 هزار و 800 برند تاییدیه گرفته‌اند باید مصرف کود در کشور به 4.5 میلیون تن انواع کود برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز گلایه‌مندی از صنعت قند لرستان گفت: صنعت قند استان به عهد خود وفا نکرده است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار