سفر رئیس سازمان محیط زیست به شیراز
زائران اربعین نهال می کارند/هوای شیراز پاک است/ باید برای خشکسالی فارس فکری کرد /امکانات نگهداری طبیعت فارس مناسب نیست/ روغن نباتی را منتقل می کنیم و اجازه تغییر کاربری باغ ها را نمی دهیم/ 4کار خانه ای که شیراز را آلوده می کنند/ یک دهم خودرو های شیراز فرسوده اند
کد خبر: ۳۲۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 10 November 2016
زائران اربعین نهال می کارند
به گزارش تابناک فارس:معاون رئیس جمهور از اجرای طرح «کمربند سبز» خبر داد و گفت: زائران اربعین حسینی علاوه بر پیاده روی در این طرح شرکت جسته و اقدام به درخت و نهال کاری می کنند.
 
هوای شیراز پاک است
ابتکار با اشاره به اینکه  در بحث کاهش آلودگی هوا شیراز دارای جایگاه مناسبی است، گفت: نتیجه بررسی دستگاه های سنجش هوا نشان از پاکی وضعیت در شیراز است اما این روند باشد ادامه داشته باشد.
 
باید برای خشکسالی فارس فکری کرد
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغییر اقلیم در فارس مشخص است، گفت: خشکسالی های چند سال اخیر وضعیت اقلیمی فارس را تغییر داده و باید برای رسیدگی به این وضعیت نیز راه چاره داشت.
 
امکانات نگهداری طبیعت فارس مناسب نیست
استاندار فارس در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست کشور نسبت به کمبود هواپیما و بالگرد آب پاش و همچنین سیستم های پایش هوشمند در استان فارس گلایه کرد.
 
روغن نباتی را منتقل می کنیم و اجازه تغییر کاربری باغ ها را نمی دهیم
افشانی همچنین گزارشی از اقدامات زیست محیطی انجام شده از جمله ممنوعیت تغییر کاربری باغ های شیراز و انتقال کارخانه روغن نباتی از این شهر ارائه داد.
 
4 کار خانه ای  که شیراز را آلوده می کنند
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 84 هزار خودرو در مراکز معاینه فنی شیراز مورد معاینه قرار گرفته است.
عنایت‌الله رحیمیاظهار داشت: در کارگروه کاهش آلودگی هوا اقداماتی را برای کاهش منابع آلاینده ثابت و سیار انجام داده‌ایم.
وی افزود: تعداد منابع ثابت آلاینده هوا در سطح شهر شیراز شامل منابع بالقوه صنعتی اعم از سیمان فارس، پشم شیشه و روغن نباتی و کارخانه ریشمک است.
 
یک دهم خودرو های شیراز فرسوده اند
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ادامه داد: 500 هزار خودرو در شیراز تردد دارند که حدود 50 هزار دستگاه آن فرسوده است که این موارد آلاینده‌‌های متحرک شهر شیراز را تشکیل داده‌اند.
رحیمی با اشاره به آلاینده‌های ثابت شیراز نیز افزود: چهار کارخانه به عنوان آلاینده ثابت و هفت مورد صنعت غیر آلاینده در این شهر فعال است و همچنین 21 واحد آلاینده شامل پالایشگاه و 20 کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه نیز در حریم شهر شیراز قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار