طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس با مشارکت اداره کل بهزیستی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 07 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین سید محمد میرباقری رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش اسان قزوین در حاشیه همایش طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با اعلام این خبر افزود: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس دوره دوم متوسطه اجرا می شود و استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و در بین دانش آموزان با مشارکت اداره کل بهزیستی استان برگزار می شود.
رییس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی قزوین خاطر نشان کرد: به منظور اجرای مطلوب این طرح، یک دوره آموزشی 4 روزه ویژه مشاوران مدارس متوسطه برگزار می شود که بالغ بر 20 مشاور مدرسه در این دوره آموزشی شرکت می کنند.
میرباقری تصریح کرد: در دوره آموزشی مطالبی با موضوعاتی از قبیل مهارت های تسهیل گری، مزایای مشارکت و چالش های آن، مسائل و آسیب های اجتماعی نوجوانان، شناسایی و طبقه بندی آسیب های دانش آموزان و کاربرگ های مربوط به این طرح ، به شرکت کنندگان ارائه می گردد.
ایشان در ادامه گفت: باید تلاش کنیم تا مشارکت اجتماعی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان را در کاهش آسیب ها بالا ببریم، اگر این گونه مسائل به یک گفتمان درون مدرسه ای تبدیل شود می توانیم با استفاده از ظرفیت های لازم به نتیجه مطلوب برسیم.
گفتنی است دوره آموزشی طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان به مدت 4 روز در 17 ، 18 ، 22 و 23 آبان ماه با حضور 20 مشاور مدارس دوره دوم متوسطه و مدرسینی از آموزش و پرورش و بهزیستی استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار