سید خلف موسوی شهردار اهواز به همراه ناجی سواری،رامی علاسوند و باورساد از اعضای شورای شهر، صفری معاون فنی عمرانی شهرداری و شهردار معنوی چذابه و حاتمی کاکش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل از مرز چزابه دیدن کردند
کد خبر: ۳۲۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 07 November 2016
شهردار اهواز در این بازدید از اینکه شهرداری اهواز امسال نیز همچون سال گذشته توفیق خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) را یافته اظهار خرسندی کرد.

سید خلف موسوی با اشاره به گفتگوی حضوری با استاندار خوزستان در مسیر چزابه اظهار داشت: دکتر شریعتی بر سهولت خدمات رسانی به مردم، روان سازی ترافیک و بهبود ارائه خدمات به زوار ابا عبدالله الحسین و همچنین حل مشکلات زائران به ساده ترین روشها که در پایانه معطل نشوند، تاکید کرد.

موسوی در خصوص اهم فعالیت های شهرداری عنوان کرد: موضوع جابجایی زوار، نظافت، رفت و روب و انتقال زباله در مسیر مطرح می باشد و از شهردار معنوی چذابه می خواهم با توجه به حساسیت امر، این موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی افزود: موضوع دیگر و قابل بحث، فضای سبز و گسترش آن در مرز چزابه است که امیدوارم دکتر صفری محل هایی را در داخل پایانه و یا خارج از آن برای کاشت نهال مشخص کنند زیرا ایجاد فضای سبز باعث تلطیف هوا و ایجاد نمای بصری چشم نواز برای زائران می گردد.

شهردار اهواز با تاکید بر کاشت نهال گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان و ازدحام جمعیت در ایام محرم و اربعین حسینی، توسعه فضای سبز و کاشت نهال ضرورتی انکارناپذیر است.

موسوی به نمونه شدن مرز چزابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جا دارد از همه کسانی که با نیت پاک خود و تلاش فراوان به کسب این جایگاه کمک کردند، تقدیر و تشکر کنیم.

 

وی در خصوص بهداشت و سلامت زوار گفت: در این خصوص شهرداری اهواز با استقرار اتوبوس سلامت در مرز چزابه همراه با تجهیزات کامل و دکتر شرایط لازم را برای زوار فراهم کردند تا در صورت بیماری و یا بروز حادثه، پزشک و امکانات پزشکی در اسرع وقت در محل حضور داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص حکومت آل سعود که کارشکنی های بسیاری کرده و آنها را شجره ملعونه نامیدند گفت: امسال ایرانی ها در مراسم حج نبودند و این ظلم را حکومت ملعون سعودی انجام داده و با توجه به ارادت مردم عزیز ایران اسلامی به سید الشهدا ما نیزمی بایست فعالیت خود را دوچندان کنیم و در خدمت رسانی به این عزیزان کوشا باشیم.

پس از آن صفری شهردار معنوی چزابه نیز با اشاره به حجم بالای تردد زائرین در مرز چزابه اظهار داشت:  پس از اعلام ستاد اربعین مبنی بر نیاز به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی، تعداد یکصد دستگاه اتوبوس  به طور ضربتی از اهواز به پارکینگها آمدند و از روز جمعه سرویس دهی خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بخش های مختلف فعالیتها برقرار می باشد که رفته رفته با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تعداد زائرین رو به افزایش است.

محمد صفری گفت: کاروان مردم اهواز که به شکل گروهی از اهواز و منطقه عین دو حرکت کرده بودند امروز به چزابه رسیدند و عازم کربلای معلا شدند. این کاروان 5000 نفر جمعیت داشت که در مسیر، جمعیت آنها افزایش پیدا کرد و مردم مناطق مختلف نیز آنها را همراهی کردند و با جمعیتی حدود 10000 نفر به مرز رسیدند.

شهردار معنوی چزابه ادامه داد: امسال و سال گذشته به طور پررنگی یک پدیده  به نام گردشگری مذهبی مرز شکل گرفته است که خیلی از شهروندان خوزستانی از شهرهای مختلف فقط با هدف بدرقه زائرین حسینی و مشارکت در کار ارزشمند خدمات رسانی به زائرین حسینی به محدوده مرزی می آیند و ساعتهای متوالی در این فضای معنوی شرکت کرده و خادمی زائرین اباعبدالله  الحسین را انجام داده و شب نیز به خانه های خود بازمی گردند .

صفری عنوان کرد: پدیده گردشگری مذهبی در سال جاری رو به افزایش است و امید است با همت تمامی همکاران بتوانیم به زائرین خدمت می کنیم  که در این راستا نظارت شهردار اهواز و اعضای محترم شورای شهر را برای این خدمت نیازمندیم.

علاسوند عضو شورای اسلامی شهر نیز اظهار داشت: جا دارد از حضور پررنگ معاون محترم شهردار دکتر صفری که همانند سال گذشته به عنوان شهردار معنوی چزابه و همچنین روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز که بحق فعالیت خود را دوچندان کرده اند تشکر کنیم که یکی از اقدامات خوب آنان نصب تصاویر شهدای مدافع حرم استان خوزستان در طول مسیر می باشد.

عضو شورای شهر به نقش مواکب در این ایام اشاره کرد و گفت:  خدمت رسانی به زوار از طریق الحسین تا کربلا بوده که ان شالله شاهد آن باشیم که این مسیر تا نجف هم امتداد یابد.

علاسوند در پایان اظهار داشت: سال گذشته با توجه به اینکه این اقدام برای اولین مرتبه  اجرا شده بود با مشکلاتی مواجه شد و امسال آن موانع برطرف شده و  ان شا الله با قدرت هر چه تمام تر به زائرین خدمت خواهیم کرد که به یاری خداوند این خدمات سامان گرفته، بر همین منوال در سالهای آتی پیش رود و شاهد اجرای مراسم اربعین حسینی با همت و همکاری دوستان باشیم.

باورساد دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: شهرداری و شورای شهر اهواز مطابق روال هرسال وظیفه خود را در قبال زائرین حسینی به نحو احسن انجام می دهد زیرا این کار دارای اجر معنوی بالایی است.

وی افزود: تمامی نیروها بسیج شده اند و از هرگونه همکاری و خدمات رسانی به زائرین حسینی دریغ نمی کنیم و امیدواریم تمامی این تلاشها مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

 در پایان نیز فرزین حاتمی کاکش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی به تشریح  فعالیت های انجام شده  توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز پرداخت وافزود: این فعالیتها شامل تبلیغات مسیر از خروجی بستان تا ورودی مرز چذابه و همچنین مسیر اصلی مواکب مستقر در مسیر می باشد که از دیروز به صورت گسترده در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گفت: به پیشنهاد دکتر صفری ایستگاه صلواتی شهرداری اهواز را در کنار پارکینگ شماره یک مستقر کردیم و به یاری خدا در این ایام در خدمت زائرین اباعبدالله الحسین خواهیم بود.

حاتمی کاکش در خصوص تابلوهای مسیر گفت: در مسیر زائرین ده تابلو ساخته شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده و تقسیم فاصله تا کربلا از روز سه شنبه اقدام به نصب آنها از عین دو تا مرز چذابه خواهیم کرد .

وی افزود: تصویر شهدای مدافع حرم کل استان خوزستان را در تمامی طول مسیر نصب کرده ایم که این اقدام در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر استان است.

منبع: تابناک
برچسب ها: سید خلف موسوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار