معاون سیاسی-امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از بازداشت مالک کارخانه بلبرینگ سازی تبریز با حکم شورای تامین شهرستان تبریز خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 06 November 2016
 "سعید شبستری خیابانی" دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار «نصر» با اعلام این خبر گفت: بیشتر از دو سال است که مالک کارخانه بلبرینگ سازی تبریز که فاقد اهلیت لازم برای اداره این مجموعه بزرگ صنعتی است، استان را با سوء مدیریت در این شرکت، دچار مشکلات متعددی کرده است.

وی گفت: در حالی که بلبرینگ سازی تبریز یکی از موفق ترین واحدهای صنعتی استان بود، پس از واگذاری سهام این شرکت توسط سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن به افراد نا اهل، با مشکلات متعددی مواجه شده و هم اکنون به شرایط پیچیده ای دچار شده است.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مالک این کارخانه با چک های بلبرینگ سازی 100 میلیارد تومان معامله در خارج از کارخانه انجام داده و این شرکت را بدهکار کرده است.

شبستری در ادامه از بازداشت مالک کارخانه بلبرینگ سازی تبریز با حکم شورای تامین شهرستان تبریز به دلیل تخلفات محرز در شرکت بلبرینگ ایران خبر داد و گفت: مدیریت این شرکت 60 درصد حقوق شهریور ماه را پرداخت کرده، اما باید همه حقوق معوقه کارگران بلبرینگ سازی پرداخت شود.

وی از صبر، تحمل و نجابت کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی قدردانی کرد و گفت: کارگران بلبرینگ سازی تبریز مطمئن باشند که علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، مدیریت استان از حقوق کارگران و منافع صنعت استان حمایت خواهد کرد.

به گزارش نصر، به دنبال بحرانی شدن اوضاع کارخانه بلبرینگ سازی تبریز پس از واگذاری سهام آن به بخش خصوصی نااهل و تعویق سه ماهه حقوق کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی، پرسنل این شرکت در اعتراض به وضعیت بحرانی بلبرینگ سازی تبریز، از صبح سه شنبه هفته گذشته دست از کار کشیده و در جلوی درب ورودی کارخانه تجمع کرده اند و این تجمع تا این ساعت نیز ادامه پیدا کرده است.

کارخانه بلبرینگ سازی تبریز، تنها تولید کننده انحصاری انواع برینگ و رولر برینگ کشور است که پس از واگذاری سهام آن از سوی شرکت سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن به بخش خصوصی نااهل از مشکلات مدیریتی رنج می برد.

شركت بلبرینگ ایران (IBC) در بیست و پنجم سپتامبر 1969 مصادف با هشتم آبان ماه 1348 با مشاركت شركت SKF سوئد، تأسیس شده است. این شركت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار