رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: اصلاح بسیاری از عادت‌های نادرست در جامعه که هزینه سنگینی را به دنبال دارد تنها با فرهنگ‌سازی میسر است.
کد خبر: ۳۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 06 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد مهدی جهانبخش در نشستی با فعالان عرصه فرهنگی در استان هرمزگان اظهار کرد: برخی عادت‌های نادرست در جامعه ما هزینه‌های سنگینی را به دستگاه‌های مختلف تحمیل می‌کند که این هزینه‌ها عمدتا از محل درآمدهایی صورت می‌گیرد از آن خود مردم است و بنابراین کمک به اصلاح این عادت‌های نادرست در جامعه تأثیر فراوانی در زندگی مردم خواهد داشت.
 
 
وی با بیان اینکه اصلاح عادت‌های نادرست در جامعه با فرهنگ‌سازی مستمر میسر است، افزود: هیچ جامعه‌ای جز با عزم ملی و جز با توجه به مسأله فرهنگ به توسعه متوازن نرسیده است و ما در این راه به تلاش هر چه بیشتری نیاز داریم.
 
رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: بار اصلی کار در حوزه فرهنگی بر دوش فعالان حوزه فرهنگ است و سرمایه اصلی در این حوزه نیز اهتمام عمومی و اخلاق‌گرایی در جامعه برای شکل‌دهی به حرکت منسجم برای اصلاح رویه‌های اشتباه است.
 
جهانبخش، وجود عزم کافی برای اصلاح امور نادرست در جامعه را یکی از الزامات اصلی این راه برشمرد و عنوان کرد: ما سرمایه‌های اجتماعی وسیعی در جامعه‌مان داریم که از آنها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور کمتر بهره‌ برده‌ایم و این ظرفیت‌ها می‌تواند کانونی برای همگرایی در این حوزه بشمار رود.
 
وی گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس بضاعت محدودی دارد اما تلاش کرده تا در عمده برنامه‌های فرهنگی سطح شهر مشارکت کرده و حضور فعال داشته باشد و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 180 برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر بندرعباس با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی برگزار شده که بیش از 150 هزار نفر در آنها حضور داشته‌اند.
 
رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: شهرداری بندرعباس با تأکید شورای اسلامی شهر بندرعباس در حوزه ورزش حرفه‌ای حضوری فعال یافته و در این بخش نیز به تؤفیقات خوبی دست یافته که شاخص‌ترین آن رشد ورزش حرفه‌ای استان و کسب عناوین برگزیده کشوری در بخش‌های مختلف بوده است که امید و انگیزه را در میان ورزشکاران استان‌مان تقویت کرده است.
 
جهانبخش ادامه داد: محصول کار فرهنگی و توجه به ورزش در جامعه دستاوردهای بی‌شماری به نفع رشد و توسعه متوازن جامعه داشته و سبب ارتقای توانمندی‌های عمومی برای رسیدن به پیشرفت می‌شود و تجربه نشان داده که کار در عرصه فرهنگ سبب رشد فراگیر در همه عرصه‌ها می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار