فرماندار ایوان گفت:همه دستگاه های این شهرستان در آمادگی کامل و با تجهیزات کامل زیرساختی آماده پذیرایی از زائران در اربعین حسینی هستند.
کد خبر: ۳۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 05 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛معروف بسطامی اظهارکرد:کمیته های ستاد اربعین این شهرستان با وظایف مشخص امنیتی، اسکان و پشتیبانی، بهداشت و درمان و امداد، انتظامی و ترافیک، فرهنگی و تبلیغاتی، مشارکت های مردمی، زیر ساخت وسوخت با آمادگی کامل از زائران استقبال می کنند.
 
وی افزود: این ستاد با استقرار 2 موکب در ورودی داخلی شهر و مسیر چارمله و 2 موکب مسیر برگشتی در روستای سراب و میدان ولیعصر با تمام امکانات پزشکی و درمانی با سه نیروی عملیاتی در هر بخش خدمات خود را به زائران ارائه می دهند.
 
بسطامی پاره ای از اقدامات انجام شده توسط این ستاد را آماده سازی زیرساخت ها از جمله مرمت و به سازی کنار گذر جنوبی شهر بعنوان پشتیبان جاده اصلی جهت کاهش بار ترافیکی، روکش آسفالت از تونل قلاجه تا 2 راهی زرنه به طول هفت و نیم کیلومتر، پیگیری روکش مسیر سراب ایوان ( که در حال حاضر یک و 2 دهم کیلومتر پیشرفت داشته که از اداره راه و شهرسازی درخواست تسریع عملیات آن شده است) ذکر کرد .
 
فرماندار ایوان با بیان اینکه عمران شهری نیز در قالب لکه گیری و تسهیل روند تردد زوار در مسیر ایوان در حال اجرا است، گفت: اکیپ راه سازی نیز با آمادگی کامل از تونل قلاجه با توجه به احتمال بارندگی و لغزندگی جاده اقدامات اولیه از جمله نمک پاشی را در دستور کار دارد.
 
وی یادآور شد: همه حفاری های عمرانی دستگاه های مختلف و نیز کوچ عشایر با هماهنگی و اطلاع رسانی امور عشایری این شهرستان در 20 روز آینده تعطیل می شود و 2 ایستگاه انتظامی نیز سلامت جاده و محل استراحت و امنیت موکب ها، طرح ترافیکی و روان سازی داخل شهر را به عهده دارند.
 
وی محل اسکان زائران را سه مدرسه، 2 خوابگاه کمیته امداد و آموزش و پرورش، خوابگاه اداره ورزش و جوانان ایوان و امام زاده عبدالله اعلام کرد و تاکید کرد: همه دستگاه های این شهرستان در آمادگی کامل و با تجهیزات کامل زیرساختی آماده پذیرایی از زائران در اربعین حسینی هستند.
 
بسطامی اظهار کرد: نمایندگی ایران خودرو به صورت شبانه روزی در طول مسیر و با شماره تماس 096440 و اداره میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات جهت معرفی شاخص های این شهرستان و بنیاد شهید نیز در زمینه ایثار گری به زائران اطلاع رسانی و خدمات ارائه می دهند.
 
سال گذشته شهرستان ایوان پذیرا و محل تردد 30 درصد از زائران اربعین بود که امسال پیش بینی می شود این میزان به 45 درصد افزایش یابد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار