استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: اجرای طرح بیابان‌زدایی در ۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان جزو دستاوردهای سفر رئیس جمهور بوده و این طرح بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی‌رسد.
کد خبر: ۳۲۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 04 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین فریدون همتی در نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با  اشاره به شکل‌گیری بیابان در دشت قزوین و محدودیت‌های اعتباری برای مقابله با این پدیده، اظهار داشت: برای مقابله بیابانی شدن اراضی دشت قزوین ضمن برنامه‌ریزی دقیق و بهره مندی از اعتبارات خاص ملی می توان از ظرفیت‌های بخش خصوصی و بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در این حوزه بهره برد.

وی با بیان اینکه با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان به جنگ بیابان زایی رفت،گفت: حفظ سرمایه‌های کشور یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان است که باید به هر طریق ممکن محقق شود.

استاندار قزوین حفاظت از اراضی با ارزش مهم دشت قزوین را یکی از این سرمایه‌های مهم برشمرد و عنوان کرد: در عملیاتی کردن برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها باید با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ساز و کاری را فراهم کرد که بتوان از اعتبارات موجود به خوبی بهره مند شد.

همتی بیان کرد: اجرای طرح بیابان زدایی در 5000 هکتار از اراضی استان جزو دستاوردهای سفر رئیس جمهور است و این طرح بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ انعطاف در اجرای قوانین در برخی از حوزه‌ها می تواند در تحقق اهداف تاثیر‌گذار باشد.

استاندار قزوین با اشاره به بیابانی شدن 100 هزار هکتار از اراضی دشت قزوین گفت: موضوع بیابان یکی از موضوعات استراتژیک و مهم استان است که در جلوگیری از آن ضمن برنامه‌ریزی دقیق باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بهره برد.

وی به راه اندازی مجدد 3 واحد تولیدی تعطیل شده در استان قزوین اشاره کرد و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی مجموعه مدیریتی استان قزوین توانست با بهره‌مندی از طرح‌های موجود این 3 واحد را به چرخه تولید استان بازگرداند.

همتی  بها دادن به بازار هدف و افزایش تولید را یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی در برشمرد.

در این جلسه ابوالفضل یاری  رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین از اجرای طرح نظام بهره برداری کشاورزی با رویکرد الگوی کشت در استان خبر داد و افزود: این طرح از مدتی قبل در استان آغاز شده و  مراحل پایانی کار خود را سپری می کند و قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی با اشاره به اینکه الگو‌ های اجرایی موفقی توسط منابع طبیعی استان به مرحله اجرا درآمده که همگی آنها در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر‌گذار است، گفت: اجرای طرح تعادل میان دام و مرتع یکی از این طرح‌هاست که با موفقیت در استان قزوین اجرا شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین تصریح کرد: برای مقابله بیابانی شدن اراضی دشت قزوین ضمن برنامه ریزی دقیق و بهره مندی از اعتبارات خاص ملی می‌توان از ظرفیت های بخش خصوصی و بسته‌های پیشنهادی سرمایه گذاری در این حوزه بهره برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار