استاد دانشگاه:
استاد دانشگاه در حوزه شبکه‌های اجتماعی گفت: 71 درصد کاربر اینترنت در استان قزوین وجود دارد و ضریب اینترنت در این استان رشد 400 درصدی داشته که این رشد به وسیله استفاده از گوشی و تلفن همراه بوده است.
کد خبر: ۳۲۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 04 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس قزوین مرتضی امیری در حاشیه همایش یک روزه پدافند غیرعامل ویژه مهندسان که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فضای مجازی یکی از مقوله‌های مهم پدافند غیرعامل به شمار می‌رود که این فضاهای مجازی دربردارنده سه موضوع اصلی و اساسی است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فضای مجازی عنوان کرد: تجهیزات فیزیکی، نرم‌افزار که در قالب تجهیزات فیزیکی شکل می‌گیرد و محتوا که با نرم‌افزار و تجهیزات فیزیکی کاربردی می‌شود از زیرساخت‌های فضای مجازی است.

استاد دانشگاه در حوزه شبکه‌های اجتماعی افزود: یکی از مهم‌ترین موتورهای جست‌وجوگر که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد گوگل بوده که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 81 درصد از مردم کشور از گوگل استفاده می‌کنند و همچنین تعداد 110 موتور جست‌وجوگر در کشور فعال است.

امیری تصریح کرد: بیشتر شبکه‌های اجتماعی در زمینه تجارت فعالیت می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی در قالب نرم‌افزار به عنوان یکی از خدمات اینترنتی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار به‌ دست آمده برای بازی‌های رایانه‌ای با عنوان سرگرمی بوده که بخش اعظم جوانان 18 تا 21 سال را به خود اختصاص داده و در استان قزوین در قشر دانش‌آموزان ملموس و قابل مشاهده است.

محقق شبکه‌های اجتماعی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی فضای مجازی یادآور شد: ویژگی مهم فضای مجازی هویت بوده که گروهی از افراد با هویت غیرواقعی در فضای مجازی حضور دارند و این امر موجب بروز مشکلات متعدد می‌شود.

امیری مطرح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته 46 درصد جمعیت جهان در فضای مجازی فعالیت داشته که نسبت به سال‌های گذشته 10 درصد افزایش یافته است و در کشور ایران در شرایط فعلی 81 درصد کاربر فضای مجازی وجود دارد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: 71 درصد کاربر اینترنت در استان قزوین وجود دارد و ضریب اینترنت در این استان رشد 400 درصدی داشته که این رشد به وسیله استفاده از گوشی و تلفن همراه بوده است.

استاد دانشگاه در حوزه شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد: شبکه اجتماعی تلگرام محصولی از تکنولوژی بوده و 200 کشور جهان از تلگرام استفاده می‌کنند و شبکه اجتماعی تلگرام 100 میلیون کاربر فعال دارد که 40 میلیون آن متعلق به کشور ایران است.

امیری خاطرنشان کرد: در جامعه امروز استفاده مردم به ویژه نسل جوان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون هدف بوده و این امر معضل بزرگی برای افراد جامعه است که در این زمینه باید ضمن فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار