کارآفرین منتخب صنعت مبل استان یکی از دلایل کیفیت پایین محصولات برخی از واحدهای صنعتی تولید مبل قم را دستگاه‌ها و ابزارآلات قدیمی برشمرد و گفت: بدون نوسازی ابزارآلات صنعت مبلمان امکان ارائه تولید خوب وجود ندارد. در این زمینه لازم است بانک‌ها برای نوسازی دستگاه‌ها به کمک صنعتگران بیایند.
کد خبر: ۳۲۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳ 03 November 2016
به گزارش تابناک قم، محسن امیرجانی از نبود زیرساخت‌های شهری برای عرضه تولید صنعت چوب و مبل در استان انتقاد کرد.

وی از دغدغه‌ها و مسائل صنف درودگران استان گفت: این صنف و صنعت در کنار بسیاری از صنایع، سطح فراگیرتری دارد اما هنوز به جایگاه مطلوبی در کشور دست نیافته؛ چراکه زیرساخت‌های لازم برای عرضه و تبلیغات این محصولات وجود ندارد.

کارآفرین منتخب صنعت چوب استان با اشاره به این‌که در سطح استان نبود زیرساخت‌های شهری برای عرضه تولید‌های صنعت چوب و مبل قم وجود ندارد، اظهار کرد: مکان‌های کنونی سنتی هستند و به اندازه‌ای نیست که زائران و مسافرانی که به استان می‌آیند شاهد این ظرفیت‌ها باشند. 

امیرجانی با بیان این‌که عرضه گسترده محصولات تا حد زیادی معرف و نشان‌دهنده توانمندی و سطح کیفی تولیدهای استان است، افزود: تشکیلات مشاوره‌ای قوی، که بازوی اتحادیه‌ها باشد، برای توسعه این صنعت نیاز است؛ البته تاکنون فعالان خوشه مبلمان زحمت بسیاری در این زمینه کشیده‌اند اما باید به این فعالیت‌ها عمق بخشیده شود.

این کارآفرین صنعت مبل استان با تأکید بر این‌که کارگاه‌های کوچک فراوانی در بخش صنعت چوب استان وجود دارد، گفت: صاحبان این مشاغل آشنایی زیادی با مسائل مربوط به بیمه و مالیات ندارند که این مشکلات گاهی منجر به تعطیلی و ناامیدی تولیدکننده می‌شود. این در حالی است که این کارگاه‌ها ۴-۵ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند و همین موضوع سبب شده باری از دوش دولت برداشته شود.

گلایه از رفتار مجریان مالیاتی

امیرجانی با گلایه از رفتار مجریان مالیاتی اظهار کرد: مأموران و افرادی که در زمینه مالیات فعالیت دارند در مراجعه خود به واحدهای تولیدی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی با مجرمان سابقه‌دار مواجه هستند. این مأموران آموزش لازم را ندیده‌اند چرا که باید تولیدکنندگان را تکریم کنند. 

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود افرادی که با کارگاه‌ها مواجه می‌شوند آموزش لازم را ببینند و قم می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد، اضافه کرد: از یک سو قانون باید نرم‌تر و منعطف‌تر اجرا شود و از دیگرسو ضعف‌ها و ساختارهای مدیریتی ضعیف نیز در کارگاه‌ها باید جبران شود تا این صنعت به نحو شایسته‌ای در کشور شناخته شود.

منبع: همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار