فارس از نفوذ موریانه‌ای از جنس تهدیدات سایبری و بیولوژیک و شکار صیادان گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، رشد و پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مختلف نقاط قوت و ضعف‌هایی را به همراه داشته که انسان را به مطالعه و آگاهی در این بخش وادار کرده است.

هر اندازه که تکنولوژی رویکردهای جدیدی از پیشرفت را به خود شکل می‌‌گیرد به همان میزان حساسیت و خطرات آن هم افزایش می‌یابد؛ این تکنولوژی دستاوردهای مطلوب و مناسبی را برای هر جامعه به همراه دارد که نحوه استفاده از آن می‌تواند به عنوان یک فرصت یا تهدید محسوب شود.

استفاده از تکنولوژی به همان میزان اثرات مثبت، تهدیداتی را از سوی دشمن برای کشور به همراه دارد و نمونه بارز این تهدیدات را می‌توان در جنگ نرم آن‌ها یا تهدیدات بیولوژیک مشاهده و احساس کرد.

تهدیدات در دنیای امروز چنان حساسیتی را به همراه دارد که برای مقابله با این تهدیدات از عناوینی همچون «پدافند غیرعامل و عامل» استفاده می‌شود؛ این نوع پدافندها از مهم‌‌ترین دغدغه‌هایی است که همواره شاهد نگرانی مسؤولان و مردم بوده‌ایم.

تهدیدات دشمن از مرز سلاح‌ها و وسایل کشتار جمعی عبور کرده و دشمن در دنیای امروز به دنبال نوع جدیدی از تهدیدات به نام تهدیدات بیولوژیک، سایبری، اجتماعی و اقتصادی است.


بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسؤولان، تهدیدات سایبری و بیولوژیک از مهم‌ترین تهدیداتی است که دنیای امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اگر در برابر آن هوشیاری و آگاهی صورت نگیرد خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای نسل‌های آینده به دنبال دارد.

آن‌گونه که رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی در سخنان اخیر خود در همایش هفته گذشته پدافند غیرعامل تهدیدات بیولوژیک استان قزوین اظهار کرده تهدیدات نرم با رویکردهای مختلفی کشور را تهدید می‌کند که نمونه این تهدیدات را تهدیدات فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی، سایبری و حمله سایبری به زیرساخت‌ها، تهدیدات اقتصادی از جمله تحریم‌ها، گرانی و کمبود مواد اولیه برشمرده است.

بر اساس اظهار نظرات پروفسور کرمی در این همایش، یکی از مهم‌ترین رویکردهای تهدیدات دشمن، تهدیدات بیولوژیک است که بسیاری از نخبگان کشور و جهان را با استفاده از این تهدیدات حذف می‌کند.

اما گویا دشمن در حوزه تهدیدات تنها به موضوع بیولوژیک اکتفا نکرده و از نظر پروفسور کرمی وارد چرخه جدیدی از تهدیدات بیولوژیکی در حوزه مواد غذایی شده است که مسؤولان کشور توانسته‌اند آگاهی‌های لازم را در این حوزه کسب کنند.

بنا به بیانات رئیس پژوهشکده مجاری بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی جدی نگرفتن تهدیدات زیستی از سوی مسؤولان و نداشتن سند راهبردی در استان‌های از مهم‌ترین چالش‌های موجود در حوزه تهدیدات بیولوژیک است.

بنا به این گزارش این تنها نمونه‌ای از تهدیدات پدافند عامل و غیرعامل است که از سوی دشمن به جامعه اعمال می‌شود.

ارزش و اهمیت امنیت جامعه و کشور را می‌توان در دغدغه مسؤولان مبنی بر آشنایی و آگاهی مردم با پدافند عامل و غیرعامل احساس کرد؛ ارزش و اهمیت شناسایی و آگاهی از تهدیدات به اندازه‌ای بوده که روز شماری از هفته ایران با عنوان هفته «پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است.


* رویکرد جدید دشمن پرداختن به نوع جدیدی از تهدیدات در حوزه سایبری و بیولوژیک است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به نوع جدید از تهدیدات دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: از رویکردهای جدید دشمن پرداختن به نوع جدیدی از تهدیدات در حوزه سایبری و بیولوژیک است.

محمد افشار افزود: توجه و هدایت خاصی باید در حوزه تهدیدات به ویژه پدافند غیرعامل صورت گیرد چراکه مقام معظم رهبری هم دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر کرده‌اند.

وی گفت: تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی، زیستی، نظامی، اقتصادی و مردم محور از جمله تهدیدات پدافند غیرعامل است که با آن مواجه هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با بیان اینکه موضوعات امنیتی کشور موجب شده است تا تهدیداتی را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: در حال حاضر تهدیدات نظامی در انتهای لیست تهدیدات کشور قرار دارد و تهدیدات سایبری و بیولوژیک در ابتدای این لیست است.

افشار مهم‌ترین عامل تهدیدات بیولوژیک را در ارائه محصول آزمایشگاه‌های سایر کشورها از جمله کشور آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: این تهدیدات ویژگی‌های خاص خود را دارد و وابسته به زمان و مکان نیست و با کوچک‌ترین سرمایه قابل گسترش در تمام دنیا است.

وی تصریح کرد: حوزه تهدیدات سایبری از جمله تهدیداتی است که به شدت با آن روبه‌رو و مواجه هستیم و این تهدیدات در تمام کشورهای منطقه در حال گسترش است که برای جلوگیری از این تهدیدات تلاش کرده‌ایم ساختارها و راهکارهای لازم را ایجاد کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: حوزه تهدیدات صنعتی، اجتماعی و سایر تهدیدات می‌تواند انسان را تحت تأثیر قرار دهد که وجود چنین تهدیداتی موجب شده تا مسؤولان هوشیارتر باشند.

افشار بیان کرد: برای مقابل و آشنایی مسؤولان با تهدیدات و پدافند غیرعامل دستورالعمل‌های مختلفی را به تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی استان قزوین اعلام کرده‌ایم تا هر مسؤولی میزان تهدید و حساسیت احتمالی موجود را شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی برگزاری 138 تنوع برنامه با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در هفته پدافند غیرعامل را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: زنگ پدافند غیرعامل در تمام مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین، دیدار با خانواده‌های ایثارگر مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل، شرکت در همایش ملی مصون‌سازی کشور با عمل انقلابی و جهاد و مبارزه با دشمن در استان تهران از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین تشریح کرد: برگزاری رزمایش در حوزه بیولوژیک و سایبری از مهم‌ترین اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل است.

افشار از سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل استان قزوین را راه‌اندازی «مرکز آپا» در دانشگاه امام خمینی(ره) امداد و پشتیبانی رخدادهای سایبری بیان کرد که در صورت شکل‌گیری ساختار، این مرکز به عنوان پذیرش و آشنایی با تهدیدات سایبری احتمالی محسوب می‌شود.

* استفاده از فضاهای سایبری علاوه بر تهدیدات، مخاطرات مختلفی را به همراه دارد

شهروند قزوینی 45 ساله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فضای سایبری به اندازه‌ای توانسته جای خود را بین مخاطبان باز کند که بسیاری از افراد به ویژه جوانان بخش قابل توجهی از اوقات فراغت خود را به این فضاها از جمله شبکه‌های مجازی اختصاص می‌دهند.

محسن کشاورزکلهر بیان کرد: اگر فضای سایبری و مجازی به خوبی کنترل نشود خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای انسان به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: حساسیت فضای سایبری به اندازه‌ای بوده که در دنیای امروز بخشی از تهدیدات با نام «تهدیدات سایبری» عنوان می‌شود و این امر بیانگر ارزش و اهمیت آگاهی و آشنایی انسان با فضاهای یاد شده است.

شهروند قزوینی 45 ساله عنوان کرد: استفاده از فضاهای سایبری علاوه بر اینکه تهدیدات و مخاطرات مختلفی را به همراه دارد در ذهن و افکار انسان تأثیرگذار است و استفاده مداوم و عدم شناخت از تهدیدات آن موجب کند شدن حافظه و ذهن انسان می‌شود.


کشاورز کلهر یادآور شد: فضای سایبری در دنیای امروز برای جوانان، نوجوانان و کودکان به عنوان یک دوست همیشگی محسوب می‌شود که زنگ خطری برای آن‌ها بوده و میزان حضور این فضاها را می‌توان در لحظه لحظه‌های زندگی افراد احساس کرد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت نفوذ دشمن در فضاهای سایبری بسیار بیشتر از قدرت هم‌بازی‌های کودکانه است که به خوبی توانسته خلأهای موجود کودکان و جوانان را بدون آشنایی و آگاهی آن‌ها از مخاطرات پُر کند.

شهروند قزوینی 45 ساله اظهار داشت: اگر هیچ تلاشی به منظور آگاهی و آشنایی در استفاده از فضاهای سایبری که به عنوان مقوله‌ای از پدافند غیرعامل محسوب می‌شود صورت نگیرد، دشمن به راحتی در تمام زندگی انسان وارد شده و نقشه‌های شوم خود را اجرایی می‌کند.

کشاورزکلهر استفاده از منابع مناسب برای آگاهی از تهدیدات مختلف دشمن اعم از تهدیدات سایبری، مجازی، بیولوژیکی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی را ارزشمند دانست و یادآور شد: دشمن با رویکردهای جدیدی سعی در نفوذ دارد و تهدیدات مختلف را جایگزین سلاح‌های جنگی خود کرده است.

* هوشیاری مردم ایران گرگان را همچنان در انتظار گرسنگی می‌گذارد

بنابر این گزارش، ارزش و اهمیت آگاهی انسان راهکار مناسبی برای ناامید کردن دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود همچون نفوذ است و هر اندازه که میزان آگاهی و هوشیاری انسان افزایش یابد به همان میزان قدرت دشمن کمتر می‌شود.

با توسعه و پیشرفت تکنولوژی، امروز دشمن از هر روزنه‌ای می‌خواهد به کشور نفوذ کرده و صدمات بسیاری را همچون موریانه به بدنه انقلاب وارد کند که می‌طلبد برای جلوگیری از این نفوذ عزمی راسخ جزم کرده تا شکافی در بدنه این نظام وارد نشود.

تهدیدات سایبری، بیولوژیک، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کدام بهانه‌ای برای قدرت نمایی گرگان گرسنه‌ای است که می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را به یغما ببرند و مردم آگاه و ولایتمدار این مرز و بوم با استفاده از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری توانسته‌اند شکم‌های این گرگان را همچنان در انتظار گرسنگی بگذراند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار