تودیع رسانه ای شهردار سابق ایلام
تودیع رسانه ای یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام در حالی به همت جمعی از روزنامه نگاران پیشکسوت استان ایلام برگزار شد که دو جنبه ی بسیار مهم داشت.
کد خبر: ۳۲۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 01 November 2016

تابناک ایلام::اخلاق در جامعه ی امروز ما هرچند نسبت به سالهای دورتر رنگ باخته ولی باز هم از اوجب واجبات بوده و برای داشتن یک جامعه ی با ثبات این اصل باید به خوبی رعایت شود.

جامعه رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید همواره منادی رفتارهای درست در جامعه باشند.وقتی اخلاق در جامعه ی مدنی فراموش شود اصحاب رسانه ترین قشري هستند که می توانند ورود پیدا کرده و بدعت های ناصواب را طردكنند.

تودیع رسانه ای یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام در حالی به همت جمعی از روزنامه نگاران پیشکسوت استان ایلام برگزار شد که دو جنبه ی بسیار مهم داشت.

یکی تجلیل از زحمات 16 ماهه شهردار سابق ایلام بود که متاسفانه در مراسم معارفه ی شهردار جدید به خاطر غرض ورزی برخی اعضای شورای شهر ایلام مغفول مانده و عملا هیچ نامی از این مدیر ایلامی برده نشد.

جنبه دیگر که بسیار مهمتر بود فریاد زدن اهمیت رعایت اخلاق در جامعه ی امروز ایلام است.اصحاب رسانه با این عمل خود یک پیام بسیار مهم را به همه مسئولین و مدیران و خواص جامعه دادند.پیام اصحاب رسانه این بود که رعایت اخلاق برای جامعه ی امروز ما مهم بوده و هر گاه گروه و ارگان و یا نهادی از این اصل مهم عبور کنند اصحاب رسانه به خوبی وظیفه خود را انجام داده و منادی رعایت اخلاق در جامعه خواهند شد.

از آنجا که شورای شهر ایلام در اوج بی هنری برای اولین بار یک بدعت ناصواب را در استان ایلام پایه گذاری کرده و معارفه ی مدیری جدید را بدون تودیع و تکریم مدیر سابق برگزار کردند، روزنامه نگاران ایلامی بر آن شدند تا در بین خود مراسم تودیع شهردار سابق ایلام را برگزار کنند.

درابتدای این مراسم که با حضور بیش از 16 روزنامه نگار پیشکسوت ایلامی برگزار شد خداداد ابراهیمی مدیرمسئول روزنامه مهران گفت:دوستان رسانه ای که در این جمع گرد هم آمده اند از طیف های مختلف فکری هستند.ما کاری نداریم که تفکر سیاسی آقای یزدان قبادیان چیست.آنچه برای این عزیزان رسانه ای که گرد هم جمع آمده اند رعایت اخلاق است.رعایت اخلاق از آموزه ها و دستورات مهم دین مبین اسلام است.

ابراهیمی ادامه داد:برکناری شهردار به حق و یا ناحق جز اختیارات شورای شهر بوده و کسی نمی تواند نافی این اختیار باشد.ولی اخلاق اسلامی و عرف دیپلماتیک و مدیریتی امروز جامعه ی ما ایجاب می کند که هر مدیری که مدتی وظیفه ای را به انجام رسانده است باید در زمان معارفه ی مدیر جدید تودیع و تکریم شود.ولی متاسفانه دوستان ما در شورای شهر این عمل اخلاقی را فراموش کرده بودند.

عضو هیئت مدیره تعاونی مطبوعات کشور در پایان اظهار داشت : از زحمات یزدان قبادیان شهردار سابق و جوان ایلام کمال تشکر را داریم.بدون شک فعالیت عمرانی و خدماتی قبادیان در طول 15 ماه بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و وظیفه ی همه ما است که به ایشان خسته نباشید و خداقوت بگوییم.

سامی شهبازی فعال رسانه ای ایلامی و سرپرست روزنامه رسالت در استان ایلام هم در این مراسم گفت : اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی همواره در رفتارهای نیک و اخلاقی پیشقدم بوده است.امروز مهمترین علتی که ما را گرد هم آورده است تلاش در راستای فراموش نشدن اخلاق در جامعه می باشد.

شهبازی 15 ماه خدمت قبادیان را قابل تقدیر دانست و گفت : حضور قبادیان در راس هرم شهرداری ايلام با سیل سال گذشته همزمان بوده و همه ما به عینه شاهد زحمات ارزشمند شهردار و مجموعه تحت مدیریت ایشان در مهار بحران سیل بودیم.

این فعال رسانه ای متذکر شد : همان عرف و اخلاقی که بزرگان ما از آن تاسی کرده اند امروز ما را گرد هم جمع کرده است.مجور اصلی مراسم امروز ما این است که پیام رعایت اخلاق را به جامعه صادر نماییم.

وی خطاب به شورای شهر ایلام گفت : دوستان ما در شورای شهر باید بدانند که وقتی قانون به شما اجازه داده شهردار را عزل کنید در کنار آن عرف و اخلاق هم حکم می کند که جایگاه و شان وی را حفظ کرده و زحماتش را مورد تجلیل قرار دهید.

مجید بگنظری فعال رسانه ای و استاد دانشگاه ایلام هم در این مراسم گفت :این تصمیم شورای شهر را نباید زائیده ی یک خرد جمعی دانست.عرف و اخلاق امروز و دیروز جامعه ی ما حکم می کند که وقتی یک مدیر ولو اینکه یکروز هم زحمت کشیده باشد،برکنار شد باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

بگنظری به انتخابات شورا در سال 96 اشاره کرد و گفت : اگر امروز ما همه منتقد عملکرد شورای شهر هستیم ریشه اصلی آن را باید در جامعه جستجو کنیم . نمایندگان شورای شهر با رای مستقیم مردم انتخاب شده و این ما و شما هستیم که باید بدانیم به چه کسی رای داده و قرار است سرنوشت شهرمان را به دست چه کسانی بسپاریم.باید برای تلاش کنیم دور پنجم شورای شهر ایلام معیار انتخاب تغییر کرده و افرادی به شورا راه یابند که کاربلد بوده و دغدغه واقعی آنها حدمت به مردم باشد.

امین محمدی مدیرمسئول سایت خبری ایلام قلم و سردبیر تابناک ایلام هم در این مراسم گفت : ما نه قرار است عملکرد قبادیان را تایید و نه رد نماییم.هدف اصلی من و همکاران رسانه ای از برگزاری و حضور در این جلسه انتقال پیام اخلاق مداری به اعضای شورای شهر ایلام و کل آحاد جامعه می باشد.

این فعال رسانه ای ادامه داد: یزدان قبادیان هرگونه عملکردی داشته به هر حال یک جوان خوش آتیه ی ایلامی بوده و مدت 15 ماه شهردار ایلام بوده است.به هر حال نباید زحمات شهرداری ایلام را در زمان سیل ویرانگر سال گذشته و تعریض خیابانهای آیت ا... حیدری و خیام و انقلاب تا رسالت را از یاد برد.

محمدی تصریح کرد : رعایت اخلاق در جامعه وظیفه ی سنگینی است که بر دوش همه ما بوده و باید به آن عمل کنیم.وظیفه ای که توسط شورا انجام نشد توسط جامعه ی رسانه ای ایلام به انجام رسید و این اخلاق مداری همکاران رسانه ای جای تشکر دارد.

یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام هم در این مراسم گفت : اینکه دوستان رسانه ای برای انجام یک امر اخلاقی پیشقدم شده و بنده را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند یک افتخار بزرگ برای یزدان قبادیان به حساب می آید.

وی ادامه داد: بنده در سن 27 سالگی به شورای شهر ایلام ورود پیدا کرده و افتخار دو دوره حضور در شورای شهر و 15 ماه شهرداری ایلام را در کارنامه خود دارم.

تمام دوران خدمتی که داشته ام به اندازه این 15 ماه شهرداری سختی ندیده ام.شروع فعالیت بنده در شهرداری با کمبود شدید اعتبارات و سیل ویرانگر آبانماه 94 همراه بود.سیلی که خرابی های زیادی را به بار گذاشت و بسیاری از زیرساختهای شهر را نابود کرد.ولی با تلاش شبانه روزی همکاران بنده در شهرداری علی رقم کمبود شدید اعتبارات و تنها از محل اعتبارات ناچیز داخلی بسیاری از خرابی ها بازسازی شد.

قبادیان ادامه داد: تعریض بخشی از خیابان آیت الله حیدری از میدان کشوری تا نبش خیابان طالقانی و حد فاصل میدان شهدا تا چهارراه رسالت شمالی و خیابان سعدی جنوبی را جز افتخارات دوران فعالیت خود در شهرداری ایلام می دانم.

قبادیان در ادامه ضمن تشکر از اصحاب رسانه به خاطر برگزاری مراسم تودیع رسانه ای گفت : از شورای شهر ایلام که فرصتی را برای تشکر از همکارانم در شهرداری ایلام در اختیار بنده قرار ندادند تشکر و قدردانی می نمایم. قبل از دعوت شدن به این مراسم از بابت اینکه نتوانسته ام از همکارانم در شهرداری ایلام به خاطر زحمات بی دریغشان تشکر نمایم نگران و ناراحت بودم.ولی این مراسم و تریبونی که شما اصحاب رسانه در اختیار بنده قرار داده اید فرصت مغتنمی است که از صمیم قلب زحمات این عزیزان در 15ماه مدیریت بنده در شهرداری را أرج بنهم.

قبادیان در خصوص سکوت معنی داری که در برابر شورا در پیش گرفته گفت : امنیت و آرامش امروز جامعه ی ما آسان به دست نیامده که بنده ی نوعی یا هر شخص دیگر بخواهیم به راحتی آب خوردن آن را از بین ببریم.جامعه ی ما امروز بیش از همیشه به ثبات و آرامش و دوری از تنش نیاز دارد.

شهردار سابق ایلام متذکر شد : طبق ماده 73 قانون شوراها عزل شهردار یکی از اختیارات شورای شه است.بنده در زمان عزل خود توسط شورا به این قانون تمکین کرده و هیچ اعتراضی نداشتم.ولی متاسفانه در طول 15 ماه شهردار بودن بنده شورای شهر کمترین همکاری را با شهرداری داشته و این مهم خیلی شهرداری را تحت فشار قرار داد.

شهردار سابق ایلام گفت : متاسفانه سنگ اندازی های برخی اعضای شورای شهر در کنار سیل ویرانگر و کمبود شدید اعتبارات سه عامل اصلی کند شدن خدمات شهداری ایلام در زمان مدیریت بنده بوده است. ولی در کمال تاسف سنگ اندازی های شورای شهر بیشتر از سیل سال گذشته خسارت به بار آورد.

وی درپایان متذکر شد : اختلاف نظر و عقیده ای که بین بنده و شورای شهر وجود داشت را تنها قانون می تواند حل و فصل کرده و همه ما باید پیرو و مطیع قانون باشیم.بدون شک هر کدام از ما در مراجع قانونی از حق خود به بهترین نحو ممکن دفاع خواهیم کرد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدیه توسط پیشکسوتان رسانه ای از زحمات یزدان قبادیان به عنوان شهردار سابق ایلام تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
این است حکایت شورای شهر ما !!!!!!!!! واقعا جای بسی تاسف و تاثر داره !!!! شورا با این اعمال ناشایست و احمقانه درک و شعور مردم را به سخره گرفته اند!!!!! معارفه بدون تودیع بی حرمتی بی نزاکتی و بی ادبی محض اعضای بی تدبیر شورای شهر را گواهی میدهد!!!!!!! افسوس و صد افسوس بر این شورای بی شاور و مشورت
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
سلام من منتقد سرسخت قبادیان هستم ولی این حرکت شورا بی اخلاقی محض بوده
درود بر اصحاب رسانه و بانیان این مراسم که درس اخلاق را به شورای شهر دادند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
ااعضای شورای شهر متاسفانه شدن عامل بدعت های ویرانگر در این نظام ، عامل تزویر و دروغ و نفاق ! عامل حق کشی و حق خوری و مفت خوری ! عامل بی اخلاقی و بی بندوباری و بی حرمتی ! خداوند شر این گروه را از این نظام برچیند آمین یا رب العالمین
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
لقمان حکیم را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان ........خدا را شاکریم که اصحاب رسانه جانب حق را نگه داشتند و با این کار کاملا به جا و عاقلانه به اعضای شورای شهر درسهای زیادی را فهماندند البته اگر اعضای شورا از حباب تو خالی خودمحوری و خودرای و خودبرتر بینی که دارند خارج گردند و اندکی هم به اطراف خود و به وقایع پیش آمده بیاندیشند و ببینند که چه ها کرده اند و در چه راههای خلاف عرف و خلاف شرعی قدم نهاده اند و چگونه مردم همیشه مظلوم شهر و دیارمان را بازیچه خود و غرض ورزیهای شخصی و سلیقه ای قرار داده اند بی آنکه ذره ای گرد غم بر خاطرشان بنشیند ! یقینا خداوند نظاره گر تمامی اعمال و رفتار ما خواهد بود ....حساب و کتاب کنیم که چه گفته ایم و چه کرده ایم که فردا دیر نیست...فردا همین نزدیکی هاست
مهندس صنایع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
از اصحاب رسانه به خاطر مخالفت با بدعتهای منافی اخلاق سپاسگزاریم .
شورا با این کار تیر خلاص رو به خودشون زدن
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
متاسفانه اصحاب رسانه و افرادی که نظر داده اند خبر از عملکرد یزدان قبادیان در شهرداری ندارند ایشان در تمام دوران شهرداریشان با غرض و کینه تمام افراد متخصص درفن شهرداری را گوشه گیر کرده و تمام وقت در دفتر معاونت عمرانی به بیگاری می گذراند اگر کسی دلسوزانه می خواهد عملکرد ایشان را دنبال کند گذری به پرداخت های غیرقانونی ایشان و استخدام بالغ بر تعداد ۵۰ نفر از بستگانش که به صورت غیر قانونی در شهرداری بکارگیری شده اند بیندازد و صدها تخلفات دیگر که در آینده برای همگان روشن خواهد شد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
ازابتدا انتخاب اقای قبادیان ازطرف شورابرای شهردارشهرمرکزاستان اشتباه بود واشتباه برتر نکردن معارفه ان درتودیعه شهردارجدید.

واصحاب رسانه کاراخلاق مداری رایادا.وری کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار