شهردار تبریز جایزه جهانی خشت طلایی را از نماینده اسکان بشر سازمان ملل متحد دریافت کرد.
کد خبر: ۳۲۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 01 November 2016
سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی، همزمان با 31 اکتبر، روز جهانی شهرها، با حضور  نمایندگان و مدیران شهری بیش از 40 کشور جهان و نمایندگان مجامع بین‌المللی شهری ازجمله مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد، با معرفی پروژه‌های برتر شهری و شهرهای برگزیده، در باغ موزه دفاع مقدس تهران، برگزار و طی آن، شهر تبریز به عنوان یکی از هشت شهر برگزیده، معرفی شد. 

هیئت عالی داوران سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی، پس از ارزیابی شاخص‌های تخصصی و با در نظر داشتن شاخص‌ها و معیارهای توسعه شهری، جایزه ویژه خود را به دکتر نجفی شهردار تبریز اهدا کرد.

حفاظت از میراث فرهنگی، محیط زیست شهری، خدمات ضروری شهری، توسعه اجتماعی و فرهنگی، هوشمندسازی شهری، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سرمایه‌گذاری از محورهای اصلی جایزه جهانی خشت‌طلایی به شمار می‌رود که مطابق آن و با جمع‌بندی امتیازات در هر بخش، شهر تبریز در میان آثار شرکت‌کننده از 40 کشور جهان و بیش از 100 شهر کشورمان، به عنوان یکی از هشت برگزیده جشنواره انتخاب و معرفی شد.

در مراسم معرفی آثار برگزیده، نماینده سازمان ملل، مدیر اجرایی سازمان متروپلیس، نمایندگان ایزوکارپ، رئیس برنامه اسکان بشر سازمان ملل در تهران و نمایندگان و مدیران شهری از کشورهای استرالیا، اسپانیا، شیلی، روسیه، دانمارک، کره جنوبی، کوبا، اتریش، آرژانتین، برزیل ، سنگال و هلند حضور داشتتند.

جایزه خشت طلایی تهران از سال 2014 با مشارکت برنامه اسکان بشر سازمان مل متحد و با حضور شهرهای مختلف جهان به طور رسمی آغاز شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :