فرماندار ایوان گفت: در مجموع این 2 مرحله 50 درصد جمعیت شهری و روستایی ایوان در سرشماری شرکت کردند، افزود: مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری همزمان با سراسر کشور از 28 مهر آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 01 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ معروف بسطامی روز دوشنبه اظهار کرد: از هفت هزار خانوار شرکت کننده در مرحله دوم سه هزار و 500 خانوار دارای کد آماری بود که در مرحله اینترنتی ثبت نام کرده ولی از سه هزار و 500 خانوار نیز بصورت حضوری مصاحبه بعمل آمده است.


وی یادآور شد: در این شهرستان تعداد 12 مامور سرشماری با نظارت 3 سر گروه توسط خودروهای دستگاه های اجرایی با مراجعه به درب منازل در شهر و روستاها از طریق تجهیزات الکترونیکی نظیر تبلت، آمار و اطلاعات خانوارها را ثبت می کنند.

بسطامی تاکید کرد: داشتن اطلاعات دقیق به توسعه و بالندگی بیشتر شهرستان کمک خواهد کرد و اگر اطلاعات به صورت درست جمع آوری نشود برنامه‌ریزی صحیحی برای شهرستان صورت نمی‌گیرد و مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه با مشکل روبرو می‌شوند.

وی یادآور شد: در این سرشماری، مناطق شهری و روستایی براساس تعداد خانوارها به حوزه های مختلفی تقسیم می شوند و روزانه ماموران سرشماری 500 خانوار را سرشماری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت نداشتن اطلاعات نمی‌توانیم میزان رشد جمعیت، طلاق و تعداد جوانان شهرستان را تخمین بزنیم، گفت: سرشماری مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه ریزی های کلان کشور برای سال های آینده فراهم می کند و مردم را ملزم به همکاری با ماموران سرشماری کرد.

بسطامی اضافه کرد: خانوارهایی که از طریق اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند با ارائه کد آماری خود به ماموران سرشماری نیازی به پاسخگویی دوباره ندارند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار