یک متخصص طب سنتی گفت: خرمالو میوه‌ای مفید برای دستگاه گوارش است و آن را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 30 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد دریایی درباره خواص خرمالو برای دستگاه گوارش گفت: خرمالو میوه‌ای قابض و تقویت کننده معده و روده است که اسهال خونی را برطرف می‌کند.
وی بیان کرد: این میوه پاییزی سکسکه را درمان می کند و نرم‌کننده سینه است. همچنین خوردن ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم آن در صبح به صورت ناشتا، اسهال خونی را برطرف می‌کند. دریایی عنوان کرد: خرمالو به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین ث در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است و پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان موجود در آن خاصیت ضد سرطانی دارد.وی تصریح کرد: خرمالو به دلیل داشتن مقادیر زیادی پکتین، پتاسیم و منیزیم، سبب کاهش چربی و فشارخون در افراد می شود.
این متخصص طب سنتی گفت: خرمالو مقادیر فراوانی مواد معدنی دارد، از این رو برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید و اشتها آور است.
  به دلیل داشتن ویتامین A و بتاکاروتن موجود در آن تقویت کننده قوه بینایی است، همچنین برای درمان بیماران کبدی و کلیوی و نقرسی نیز بسیار مفید است.  وی اظهار کرد: خرمالوی رسیده بهتر از نوع نارس آن است، البته شیره خرما لوی نارس برای فشارخون مفید است و خونریزی را نیز قطع می کند. خرمالو علاوه بر این که ملین است، برای درمان تیفوس و نقرس هم مفید گزارش شده است.
 دریایی با تاکید بر خواص زیاد این میوه پاییزی، تصریح کرد: افراد مبتلا به دیابت و افرادی که مشکل انسداد روده دارند، باید از مصرف زیاد این میوه خودداری کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار