کد خبر: ۳۱۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 26 October 2016


معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت 280 نهالستان دارای مجوز از این وزاتخانه گفت: زیر ساخت های خوبی برای تولید نهال در کشور فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا کاوند روز چهارشنبه در گردهمایی تخصصی سراسری مدیریت نهال ونهالستان در سالن اجتماعات مرکزآموزش عالی امام خمینی(ره)مشکین دشت فردیس استان البرز افزود: در برخی از تولید نهال ها مانند مرکبات،پایه های رویشی، ارقام زیتون ،دانه دار و هسته دار در کشور به ثبت گواهی محصول دست پیدا کرده ایم .

وی اظهار داشت : در کشور زیر ساخت های خوبی را برای تولید نهال فراهم شده و در سال های آینده شاهد رشد میزان تولید نهال دارای گواهی ثبتی خواهیم بود.

کاوند گفت: نهال هایی دارای از گواهی برخوردار می شوند که در دو مقوله سلامت و اصالت رقم مورد تائید کارشناسی قرار بگیرد.

معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی ، تولید 40 میلیون و 600 هزار اصله نهال مناسب را در سال های احیر از فعالیت ها ذکر کرد و افزود: اگر به دنبال حضور در بازار محلی، منطقه ای و بین المللی هستیم باید ارقام پایه مناسب را در اولویت تولید قرار دهیم.

کاوند ، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد هماهنگی برون بخشی و درون بخشی با دستگاه های ذیربط در زمینه

تولید نهال ذکر کرد و گفت: مهمترین نهاده در صنعت باغبانی نهال است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در طول 2 سال گذشته در نهالستان هایی که مجوز دارند تحت نظارت ناظرین ما فرایند تولید نهال شکل گرفت و نهال ها در نهالستان توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی تولید شده است.

معاون تحقیقات کنترل و گواهی نهال مؤسسه ثبت و کنترل بذر وزارت جهاد کشاورزی گفت: نهال های تولید شده زیر نظر کارشناسان ، استانداردها را گذرانده و آماده جابجایی است .

کاوند افزود:محور اصلی این گردهمایی کنترل و نظارت با تولید نهال، رعایت مقررات قرنطینه ، بهداشت نهالستانها، روش های حمایت و کمک به سرمایه گذاری در زیرساخت های تولید نهال و آماده شدن کشور برای تولید نهال گواهی شده است.

دراین همایش 2 روزه کارشناسان سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور،معاونان و مدیران باغبان و نباتات، علوم باغبانی و دفاترستادی جهادکشاورزی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار