فرمانده انتظامي استان گلستان:
فرمانده انتظامي استان گلستان با تاكيد بر به كارگيري راهكارهاي پيشگيرانه از سرقت، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت، حركت هوشمندانه پليس در كنترل وقوع جرايم است و طي 6 ماه گذشته 76 درصد سرقت‌هاي به‌وقوع پيوسته در سطح استان كشف شده است.
کد خبر: ۳۱۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 23 October 2016
 فرمانده انتظامي استان گلستان با تاكيد بر به كارگيري راهكارهاي پيشگيرانه از سرقت، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت، حركت هوشمندانه پليس در كنترل وقوع جرايم است و طي 6 ماه گذشته 76 درصد سرقت‌هاي به‌وقوع پيوسته در سطح استان كشف شده است.
سردار"علي‌اكبر جاويدان" در كميسيون مبارزه با سرقت و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامي استان گلستان با تاکيد بر به كارگيري راهكارهاي پيشگيري از سرقت، گفت: وقوع جرايم حتي جرايم خرد احساس امنيت را در جامعه كاهش مي‌دهد و امنيت رواني شهروندان را دچار اختلال مي كند.
وي با بيان اينكه اطلاع‌رساني و آگاه سازي شهروندان مي تواند در پيشگيري از وقوع جرايم به خصوص سرقت موثر باشد، تصريح كرد: نقش رسانه‌ها در اين حوزه بسيار مهم و حساس بوده و رسانه‌ها رسالت خطيري در آگاه سازي شهروندان به عهده دارند.
جاويدان، پيشگيري را يك اصل انكارناپذير در ماموريت‌هاي نيروي انتظامي دانست و گفت: به كارگيري اصل پيشگيري با مجموعه ماموريت‌هاي ناجا عجين شده و به عنوان اولويت طرح‌ها و اقدامات پليس در دستور كار قرار دارد.
فرمانده انتظامي گلستان در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر به كارگيري روش‌‍‌هاي كارآمد و استفاده از تكنولوژي در كشف جرايم، اضافه كرد: تجويز روش‌هاي سنتي در آينده جوابگوي پيشگيري با معضلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي نخواهد بود.
وي با بيان اينکه براي دستيابي به اهداف بلندمدت سازمان، اتخاذ تدابير به‌روز و كارآمد لازم است، بيان داشت: امنيت مطلوب در سايه تعامل پليس و مردم به وجود مي آيد.
سردار جاويدان با بيان اينكه نظر به تغييرات و پيچيدگي جرايم و بهره گيري از نرم افزارها، سخت افزارها و اينكه در مقابله با برخي آسيب‌ها دچار چالش هستيم، تاكيد كرد: راهكارهاي فائق آمدن بر مشكلات، اتخاذ تدابير و روش‌هاي متناسب با تغييرات اجتماعي در جامعه است.
اين مقام ارشد انتظامي استان گلستان ، پاسخگويي به مطالبات مردمي را به عنوان محور فعاليت‌هاي پليس دانست و گفت: پليس با استفاده از نقطه نظرات و مطالبات مردمي، طرح‌ها و برنامه‌هاي سالانه خود را تدوين و در طول سال اجرايي مي‌كند.

كشف 76 درصدي سرقت‌ها طي سال جاري
فرمانده انتظامي استان گلستان، يكي از مهم‌ترين مطالبات مردم رسيدگي به مسائل و مشكلات شهروندان در حوزه سرقت و مبارزه با سارقان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تشكيل قرارگاه مبارزه با سرقت طي 6 ماه گذشته 76 درصد سرقت‌هاي به‌وقوع پيوسته در سطح استان كشف شده است.

وي با اشاره به كاهش 20 درصدي سرقت‌هاي منزل و همچنين كاهش 28 درصدي سرقت از اماكن طي اين مدت، تصريح كرد: با تلاش ماموران پليس آگاهي در اين بازه زماني سرقت از مغازه 23 درصد، سرقت از اتومبيل 12 درصد و ساير سرقت‌ها 19 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.
اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت: در مجموع طي اين مدت كشف جرايمي چون كيف‌قاپي، ‌سرقت داخل خودرو، احشام و كش‌روي در سطح استان به ترتيب 38،‌11، 63 و 19 درصد رشد داشته است.
سردار جاويدان در پايان هدف از تشكيل قرارگاه مبارزه با سرقت را كاهش وقوع جرايم و ارتقاء احساس امنيت عنوان كرد و گفت: گلستان به طور حتم محل امني براي سارقان نخواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار