مشاور وزیر نیرو و رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نیرو گفت: آب و برق در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر در مصرف مدیریت نکنیم با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۳۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 05 May 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی یزدان پرست در اولین همایش دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها، سازمان ها و سایر دستگاه ها در محل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: باید مدیریت مصرف صحیح را به عنوان یک معروف در کشور رواج دهیم.

وی با بیان مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید داشته اند که ایران یکی از مسرف ترین کشورهای دنیا است گفت: اسراف یکی از منکراتی است که در کشور بسیار رواج دارد.

یزدان پرست تاکید کرد: همه وظیفه داریم از این منکر (مصرف بی رویه) اجتناب کنیم تا کشور بتواند به اهداف والای خود برسد.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی تصریح کرد: باید با تمام توان به سمت مصرف صحیح خصوصا در انرژی حرکت کنیم و این مهم در شرایط کنونی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده غیرمجاز از آب و برق در کشور تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از این نعمت های الهی از نظر شرعی دارای اشکال است.

یزدان پرست با اشاره به تدوین نظام نامه فرهنگی در وزارت نیرو گفت: این نظام نامه دارای 9 برنامه کاربردی برای مجموعه وزارت نیرو است و در 500 شرکت وابسته به مرحله اجرا درآمده است.

سید مهدی هاشمی، معاون وزاتخانه ها و سازمان های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این مراسم با انتقاد از اینکه نتوانسته ایم با امر به معروف و نهی از منکر جلوی اسراف در مصرف انرژی را بگیریم گفت: باید کاری کنیم فرهنگ صرفه جویی در کشور نهادینه شود.

وی غفلت از امر به معروف و نهی از منکر در مدیریت مصرف را زیانبار دانست که هزینه های بسیاری بر کشور تحمیل کرده است و تک تک وظیفه داریم پرچم دار اصلاح نظام اداری در مدیریت مصرف باشیم.

اولین نشست شورای هماهنگی دبیران امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و سازمان ها شرکت توزیع نیروی برق استان تهران امروز برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار