مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:با توجه به استقبال هنرمندان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این سوگواره که تا 24مهرماه بوده یک هفته دیگر تمدید و علاقه مندان می توانند آثار خود را در بخش های عکس، شعر و بخش ویژه ارسال کنند.
کد خبر: ۳۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 17 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور روز دوشنبه اظهار کرد: تاکنون در مجموع 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده در حالی که مجموع آثار ارسال شده در سوگواره پارسال 300مورد بوده است.


وی گفت: به همن منظور 2 هزار فراخوان این برنامه ملی در کشور منتشر و بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز فرهنگی و هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده است.


حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: سومین سوگواره علمدار کربلا در بخش شعر در قالب شعر سنتی، نو و نثر ادبی به زبان های فارسی، عربی و گویش های محلی 19آبان ماه به میزبانی ایلام برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: بخش شعر این سوگواره شامل شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دلاوری ها و رشادت های آن حضرت و بخش ویژه نیز شامل سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اماکن و مناسک دینی به ویژه در مساجد و حرم های مطهر ائمه معصومین (ع) است.


وی با بیان اینکه بخش عکس در 2 رشته حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار می شود، افزود: موضوع های بخش عکس را شامل حرمین شریفین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، شرکت در آیین های ماه محرم و صفر و هیات های مذهبی، پیاده روی اربعین حسینی، شرکت در مراسم اربعین، شور و اشتیاق شیعیان حسینی و عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا(ع) و علمدار کربلا است.


به گفته چراغی پور، این برنامه با همکاری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل(ع) و دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

سال 93 و در نخستین جشنواره سوگواره علمدار کربلا 250 اثر و در سال گذشته دومین جشنواره 300 اثر به دبیرخانه جشنواره در ایلام ارسال شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار