مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت:امسال سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان علیرغم گرمای زیاد و تعریق 60 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 15 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ تورج کرمی روز شنبه اظهار کرد:  سه هزار و 850 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری به زیر کشت محصول ذرت رفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود از سه هزار و 850 هکتار سطح زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای در این شهرستان 15 هزار تن ذرت دانه ای و 25 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران قیمت هر کیلو ذرت دانه ای با افت مفید سه درصد و افت غیر مفید یک درصد و 14 درصد رطوبت را 10 هزار و 368 ریال اعلام کرد و گفت: به ازای هر درصد افت و رطوبت بیشتر از قیمت آن کاسته می شود و حداکثر رطوبت قابل خرید نیز 30 درصد است.

کرمی از فروش محصولات ذرت و جو امسال از طریق بورس خبر داد و افزود: شرکت پشتیبانی دام بعنوان نماینده کشاورزان ذرت را از طریق ذرت خشک کنی ها جمع آوری و در کارگزاری های بورس به فروش می رساند و ما به تفاوت قیمت ذرت و جو فروخته شده توسط دولت در آینده تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: قیمت واقعی بورس قرار است از طریق سامانه ای که کشاورزان به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می دهند ، مستقیم از طریق خریدار بورس به حساب کشاورزان واریز شود که لازم است همه ذرت کاران به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و اطلاعات و شماره حساب خود را ارایه دهند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران از احتمال فروش سایر محصولات کشاورزی به این طریق خبرداد و گفت: دولت از پرداخت مستقیم قیمت محصولات کشاورزی معاف و فقط ما به تفاوت کسری قیمت بازار و قیمت تضمینی را پرداخت و در واقع خرید تضمینی وجود ندارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار