با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛
اجرای طرح ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان صبح امروز (یک‌شنبه) با استقرار اتوبوس سلامت در استانداری آذربایجان شرقی آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 09 October 2016
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نمادین این طرح، با حضور در اتوبوس سلامت مستقر در محوطه استانداری، در طرح غربال‌گری و آزمایش قند و فشار خون شرکت کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده همچنین اجرای این طرح را اقدام ارزشمندی در راستای ارزیابی وضعیت سلامت کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای آن، گفت: ضروری است تمام اطلاعات و نتایج فعالیت این اتوبوس‌ها به طور دقیق جمع‌آوری و به مدیریت ارشد استان جهت برنامه‌ریزی‌های کلان در راستای سلامت شهروندان ارایه شود.

استاندار آذربایجان شرقی که با خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: استقرار اتوبوس سلامت در محلات به خصوص در مناطق کمتر برخوردار نیز برای سنجش سلامت اقشار محروم بسیار مفید و موثر است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی اتوبوس سلامت در همه شهرستان‌های استان، گفت: نیروی انسانی سالم یکی از ضروریات جامعه است و استقرار این اتوبوس‌ها در سطح شهرها کار بسیار ارزشمندی است.

جبارزاده با تاکید بر این که ارایه آمار و گزارش‌های دقیق از نتایج غربال‌گری در طرح‌های سلامت نباید مورد غفلت قرار گیرد، افزود: با اطلاعات دقیقی که در خصوص قند و فشار خون و اضافه وزن شهروندان به دست می‌آید، خواهیم توانست در جهت پیشگیری از بیماری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اصحاب رسانه درخواست کرد نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای مراجعه به اتوبوس‌‌های سلامت و شرکت در طرح غربال‌گری اقدام کنند.

گفتنی است طرح ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان در قالب اتوبوس سلامت در ادارات دولتی برگزار می‌شود که شامل تست دیابت، فشارخون، غربال‌گری سرطان سینه، مشاوره تغذیه و تناسب اندام با ورزش و مشاوره روان‌شناسی ازدواج و خانواده است.

در این راستا تیم‌های متخصص در داخل اتوبوس سلامت مستقر و برابر برنامه زمان‌بندی اعلامی به دستگاه‌های اجرایی استان اعزام خواهند شد.

این طرح زمینه دسترسی آسان خدمات را برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی فراهم کرده و فرهنگ مراجعه به مشاور و اهمیت دادن به سلامت جسمی و روحی و روانی را در بین آنها نهادینه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :