رئيس بسيج علمی، پژوهشی و فناوری كشور بر تقويت باور و اعتماد عمومی به طب سنتی و شناساندن جايگاه طب سنتی در كشور تاكيد كرد.
کد خبر: ۳۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 03 May 2015

به گزارش مهر، حسین قدیانی در بازدید از مركز درمان ناباروری قفقاز گفت: طب سنتی امروز در جامعه مغفول مانده، بنابراین باید در معرفی این مهم تلاش و برنامه ریزی شود.

وی با اشار به اثرات طب سنتی در درمان بیماری ها افزود: مساله این است ما چگونه می‌توانیم این فرایند علمی را سازماندهی كرده، نواقص طب مدرن را با استفاده از طب سنتی جبران و رابطه بین این دو را تحكیم كنیم تا فضای خالی كار در طب سنتی ترمیم شود.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور تصریح كرد: امروزه شهرهای بزرگ به طب سنتی روی آورده‌اند اما متاسفانه این جریان اصلا مدیریت شده نیست و مسائل حاشیه‌ای و كلاهبرداری در این فضا اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح باید بین طب سنتی و طب مدرن پیوند زده شده خواستار ساماندهی ظرفیت‌های طب سنتی شد.

قدیانی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما در حوزه سلامت اسلامی باشد، متذکر شد: اقتصاد ما به سلامت گره خورده و نگاه متفاوتی در حوزه سلامت حاكم شده است درحالی كه نگاه ما باید نگاه اسلامی باشد.

وی در عین حال افزایش سرانه بیماری در كشور نگران كننده دانست و عنوان کرد: چنانچه انجام رادیولوژی در كشور هفت برابر شده كه این میزان با كل اروپا برابری می‌كند.

قدیانی با بیان اینكه حفظ سلامت در درجه اول مهمتر از درمان است در حالی كه امروزه درمان بر نگهداشت سلامت اولویت دارد، یادآور شد: صدور پروانه بهداشتی برای مواد غذایی و خوراكی‌های مضر گواهی بر اولویت یافتن درمان بر سلامت است.

وی همچنین با اشاره به افزایش میزان ناباروری در جامعه بیان داشت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی باید با تدوین برنامه‌های پیشگیرانه در جهت كاهش میزان ناباروری اقدام كند.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور با بیان اینکه هزینه‌ درمان ناباروری امروز به مراتب بیشتر از هزینه پیشگیری از آن است، گفت: اقدام جهاددانشگاهی در رفع مشكل درمان ناباروری جامعه، ارزشمند است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار