سفر پاپ به آذربایجان
پاپ در این سخنرانی هرچند تلویحا به همجنسگرایی اشاره داشت اذعان داشت نباید نهاد ازدواج مورد حمله استعماری قرار گیرد. او سنت ها را در این حمله قربانی توصیف می کند.
کد خبر: ۳۰۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 04 October 2016
این سفر که از سه روز پیش آغاز شده بود با بدرقه رسمی پاپ از فرودگاه باکو به پایان رسید. سفر سه روزه پاپ که از گرجستان آغاز شده بود از همان ابتدا با رونق چندانی همراه نبود بطوریکه استادیوم درنظر گرفته شده برای سخنرانی پاپ انگونه که وال استریت ژورنال می گوید تقریبا خالی از جمعیت بود. پاپ در این سخنرانی هرچند تلویحا به همجنسگرایی اشاره داشت اذعان داشت نباید نهاد ازدواج مورد حمله استعماری قرار گیرد. او سنت ها را در این حمله قربانی توصیف می کند.
مقصد بعدی پاپ به منطقه تقریبا بحرانی ققاز جمهوری اذربایجان است . کشوری با حدود 571 نفر کاتولیک. هرچند گرجستان درگیر مناقشات آبخازیا و دخالت های روسیه است آذربایجان نیز هنوز در فکر بازپس گیری مناطق اشغالی قره باغ ناگورنا است. مساله ای که در دیدار علی اف با پاپ بعد از دیدار وی از موزه علی اف مورد بحث قرار گرفت.
هر چند معلوم نیست چرا پاپ به ارمنستان سفر نکرده است اما آنچه از اخبار و گزارش ها به وضوح میتوان یافت کم رونق بودن استقبال از وی در جمهوری آذربایجان بوده است.
حضور پاپ شاید ربطی به برگزاری همه پرسی هفته قبل جمهوری آذربایجان نداشته باشد اما  مطمئنا بلافاصله بعد از خروج پاپ از آذربایجان، حضور وزیر کشور ایران و دیدار با علی اف نشانه مهمی از مهر تائید ایران به نتایج رفراندوم اخیر کشور همسایه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :