نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:
امام‌جمعه کرج تصریح کرد: مسئول هیئت باید با مقتضیات زمان آشنا باشد و بازیچه‌ دست دشمنان برای انحراف فکری و عقیدتی مخاطبین نشود؛ زمانی تهدید شیعه‌ی انگلیسی در هیئات پررنگ بود و اکنون هم دشمنان با جدیت به دنبال سکولاریزه کردن هیئات هستند.
کد خبر: ۳۰۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 02 October 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در گردهمایی مدیران و مسئولین هیئات مذهبی شهر کرج به مناسبت آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، ضمن گرامیداشت این ایام، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) در جایگاه‌های متعدد، وظایف هیئت و هیئت گردانان را بیان کرده‌اند که قطعاً به‌عنوان یک دستورالعمل و چراغ راه، موردتوجه عزیزان قرار داشته و دارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: هیئت یک مکتب‌خانه است؛ خیمه امام حسین یک کلاس درس است؛ مجموعه‌ای که ویژگی شاگردان آن سن و قشر و جایگاه نیست؛ مکتب حسینی، رنگ تفاخر و بوی ریا را از انسان می‌گیرد و مکانی برای تربیت و تعلیم انسانیت است.

وی افزود: اقامه‌ عزای حسینی باید خروجی‌هایی داشته باشد که این خروجی‌ها وابسته به توان و انگیزه مدیر آن هیئت است؛ افراد قریب ده شب در اختیار شما هستند و اگر برای این ده شب و یا بیشتر از آن چشم‌اندازی نداشته باشید، فرصت سوزی کرده و وقت را هدر داده‌اید.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: مسئول هیئت باید با مقتضیات زمان آشنا باشد و بازیچه‌ دست دشمنان برای انحراف فکری و عقیدتی مخاطبین نشود؛ زمانی تهدید شیعه‌ی انگلیسی در هیئات پررنگ بود و اکنون هم دشمنان با جدیت به دنبال سکولاریزه کردن هیئات هستند.

حسینی‌ همدانی افزود: دشمن تلاش می‌کند فلسفه‌ قیام حسینی (علیه‌السلام) به حاشیه رفته و مطالب پوچ و بی‌محتوا در مجالس طرح و بحث گردند؛ به ‌طوری‌ که هیئت کارایی اصلی خود یعنی انسان‌سازی و تعلیم روحیه ایثار و جهاد را از دست بدهد و کاری با جامعه و سیاست و آینده کشورشان نداشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به زیارت قدسی عاشورا، به‌عنوان تبیین‌کننده‌ی فلسفه‌ی قیام حسینی، گفت: زیارت عاشورا نحوه شکل‌گیری ظلم و عمل ظالم را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید که اگر از ولایت فاصله گرفتیم، نفوذ دشمنان در قوای تصمیم گیر و تصمیم‌ساز جامعه باعث می‌شود که سر حسین (علیه‌السلام) توسط امت او بالای نی برود.

وی با تأکید بر طرح معارف این زیارت عظیم در مجالس بزرگداشت مقام اباعبدالله (علیه‌السلام) بیان داشت: امکان ندارد پیرو حسین بن علی (علیه‌السلام) نسبت به مسائل پیرامون خود و وضعیت جهان اسلام و عالم، بی‌تفاوت باشد؛ والا مسیر او و روش او حسینی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: محبت حسین (علیه‌السلام) مربوط به شیعه نیست و حتی محبت اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت بسیار بالاست که البته به علت تفسیر غلط از "ولایت اهل‌بیت” این محبت تنها، ثمره‌ی لازم ندارد.

حسینی همدانی یادآور شد: ولایت در نگاه شیعه، حاکمیت و خلافت ولی‌الله است که متأسفانه می‌بینیم با همان نگاه سکولاریسمی، تفسیر ولایت به "صرف محبت” در بین شیعیان نیز رواج داده می‌شود و مدیران هیئات باید توجه داشته باشند که نگذارند فرصت‌ها به تهدید تبدیل شوند و دقت داشته باشند که خروجی هیئت باید روحیه‌ای مبارز و مجاهد و پویا داشته باشد.

خطیب جمعه شهرستان کرج تأکید کرد: یکی از مسائلی که با توجه مدیران هیئت‌ها می‌تواند در استان باب شود و بدعت نیکویی است، آغاز جلسات و برنامه‌ها با قرائت قرآن کریم است تا تمسک به "کتاب الله و عترتی” به‌طور کامل حاصل شود.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان داشت: منبری‌ها هم توجه داشته باشند که نباید سطح مردم را پایین نگاه‌دارند؛ باید مخاطب را رشد داد، از منبرهای تکراری پرهیز کنید و با توجه به مقتضیات زمان و اوضاع جامعه، مطالب مفید و سازنده را ارائه کنید.
وی افزود:‌: گوینده و مداح خوب به دنبال نیاز واقعی مخاطب و شنونده است و طبیبی است که پس از تشخیص صحیح و مطمئن خود، از دادن داروی تلخ به بیمار خود بیمی ندارد
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار