سردارجعفری:
فرهنگ عاشورایی جنگ را منقلب و در جبهه خود را نشان داد و نقش آفرینی کرد چرا که دفاع مقدس امتداد عاشورا بود.
کد خبر: ۳۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 02 October 2016

به گزارش تابناک ایلام ، یادواره شهدای مدافع حرم با حضور سردار "فتح الله جعفری" از فرماندهان ارشد سپاه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.

جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی و مدافع حرم گفت : استان ایلام با 3 هزار شهید و 10 هزار جانباز یکی از پر افتخار ترین استانهای کشور است.

وی افزود: امام (ره) عالی ترین فرماندهی را در جنگ داشت و هر زمانی که با مشکل ویژه ای روبرو می شدیم، با امام در میان می گذاشتیم و ایشان بهترین راهکار و استراتژی را مطرح می کردند.

جعفری تصریح کرد: صدام برای پیروزی به هر کاری دست می زد ولی استراتژی ما کاملا اسلامی بود و این را از امام آموخته بودیم.

سردار جعفری با توجه به سخنان نیرو بخش و محرک امام گفت: زمانی که ما در هویزه شکست خوردیم نیروهای خودی دچار یاس شدند و صدام زمانی از این حس ناامیدی در بین نیروها آگاه شد راه حل مذاکره را پیش کشید و در آن شرایط زمانی که بنی صدر نیز به دنبال صلح بود، امام (ره) فرمودند: « یأس از جانب ابلیس است».

وی افزود: در آن برهه زمانی، شهید حسن باقری گفت: جنگ برای ما فرصتی طلایی است و باید با فرهنگ عاشورایی جنگید و پیشنهاد حضور نیروهای مردمی و بسیج را مطرح کرد که این راهکار یکی از بهترین راهکار های جنگ بود.

سردار جعفری تصریح کرد: دفاع مقدس ادبیاتی نو را ایجاد کرد ادبیاتی که گفت هدف کشتار نیست و نباید به هر قیمتی به هرچیزی دست یافت.

وی خاطر نشان کرد:  فیلم ها و کتاب ها در حق جبهه ودفاع ملت ایران از کیان خود اجحاف فراوانی صورت داده اند  به گونه ای که نشان می دهند ما نیروی مردمی را وارد جنگ کرده و آنان را به کشتن داده ایم، در صورتی که این گونه نیست.

وی افزود: عملیات ها دارای برنامه ریزی و طرح منسجم بودند به گونه ای که تمامی عملیاتهای دوران دفاع مقدس به صورت غافلگیرانه و دورانی بودند.

جعفری با استناد به عمل شهید حاج ابراهیم همت در برخورد با دشمن، گفت: شهید همت با اینکه می توانست عراقی ها را با تیر بار به هلاکت برساند اما اینکار را نمی کرد و آنان را محاصره می کرد به امید آنکه هدایت شوند و از جنگ دست بردارند.

سردار جعفری تاکید کرد: فرهنگ عاشورایی جنگ را منقلب کرد و در جبهه خود را نشان داد و نقش آفرینی کرد؛ دفاع مقدس امتداد عاشورا بود به نحوی که خانواده شهدا به این درک رسیده بودند که فرزندانشان را در راه امام حسین(ع) و خدا داده اند.
 
این فرمانده نظامی عنوان کرد: شهید زین الدین دانشجویی ساده بود و شهید حسن باقری دانشجوی ساده ی دانشگاه تهران بود که متخصص عملیاتهای جنگ تحمیلی شد و تعداد زیادی از عملیات ها را سازماندهی می کرد ، و این تفکری که چنین اقداماتی را موجب میشد فقط فرهنگ بسیجی بود.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره و اذعان کرد: هفته دفاع مقدس افتخار ملت ما است و پیام این هفته آن است که می گوید ما در مقابل دنیایی ایستادیم که برای نابودی ما آمده بود نه تنها موفق شدیم بلکه امروزه ادبیات و واژه ای نیز برای تجاوز دشمن یافت نمی شود.

در پایان این برنامه از خانواده ی شهدای مدافع حرم ایلام، خانواده های شهید عبدیان و شهید سهرابی تجلیل و قدر دانی شد.
منبع :ایلام پویا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار