مدیرکل بهزیستی گلستان:
مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: 8.5 درصد از جمعیت مناطق شهری و روستایی استان را سالمندان و افراد سالخورده تشکیل می دهند که شامل افزون بر 140 هزار نفر می شوند.
کد خبر: ۳۰۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 02 October 2016
مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: 8.5 درصد از جمعیت مناطق شهری و روستایی استان را سالمندان و افراد سالخورده تشکیل می دهند که شامل افزون بر 140 هزار نفر می شوند.

رقیه رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین افزود: در استان 13 مرکز به سالمندان خدمات ارائه می دهند که 2 مرکز در شهرستان های گرگان وگنبدکاووس بصورت شبانه روزی فعال هستند.
به گفته وی، 9 مرکز نیز به صورت روزانه و 2 مرکز در قالب ویزیت در منزل به سالمندان استان خدمات ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان بابیش از 160 سالمند زن و مرد با ارائه خدماتی شامل نگهداری سالمندان غیرقابل توانبخشی (ناتوان) و بی سرپرست و سرپرست بدون بضاعت، انجام امور تغذیه، نظافت، استحمام، پوشاندن لباس، مراقبت های بهداشتی درمانی، داروئی، امور توانپزشکی، سرگرمی و اوقات فراغت فعالیت دارند.
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: 9 مرکز روزانه سالمندان نیز در سطح استان با ظرفیت اسمی هر کدام 50 نفر فعالیت داشته که هم اکنون به بیش از450 سالمند خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می دهند.
به گفته رحمانی سازمان بهزیستی برای هر یک ازاین سالمندان مبلغ چهار میلیون و 500 هزار ریال تا پنج میلیون ریال یارانه در اختیار این مراکز قرار می دهد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران حدود یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف هستند و احترام به افراد سالمند و سالخورده در بین همه آنان ارزشی بزرگ محسوب می شود.
امروز دهم مهرماه به عنوان روز سالمند نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار