مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: با بهره برداری از طرح هادی 'قلعه محمود' از توابع شهرستان گرگان به مناسبت روز بزرگداشت روستا، برای نخستین بار در کشور تمامی روستاهای بالای 20خانوار گلستان از طرح هادی برخور دار شدند.
کد خبر: ۳۰۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 02 October 2016
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: با بهره برداری از طرح هادی 'قلعه محمود' از توابع شهرستان گرگان به مناسبت روز بزرگداشت روستا، برای نخستین بار در کشور تمامی روستاهای بالای 20خانوار گلستان از طرح هادی برخور دار شدند.

 محمد تقی زمانی نژاد در آئین گرامی داشت روستا و در جمع اهالی روستای قلعه محمود گرگان، افزود: تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار ، در سطح کشور اقدام بی نظیری است.
گفته می شود که استان گلستان در مجموع دارای یکهزار و 100 روستا می باشد که 967 روستای آن بالای 20 خانوار دارد.
وی با اشاره به این که اجرای طرح هادی روستایی یکی از عوامل مهم و موثر در رفع محرومیت از روستاها و توسعه این مناطق است، اضافه کرد: طرح هادی به مانند شناسنامه و سند اجرایی طرح های همه دستگاههای خدمات رسان در روستاها می باشد.
زمانی نژاد در خصوص طرح هادی روستای قلعه محمود نیز گفت: این طرح بر مبنای مصوبه شورای تامین استان با اجرای طرح شهید شوشتری در راستای رفع محرومیت و توسعه روستاهای محروم در دستور کار گرفت و اجرایی شد.
به گفته وی، تهیه طرح برای 600 متر مسیر اجرایی، 1250 متر جدول کشی، 4 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر، 1500متر مربع سنگ فرش و کف سازی پیاده روها، 1500 متر مربع جداره سازی، ایجاد مبلمان روستایی، ایجاد روشنایی برای معابر و ایجاد فضای سبز با اعتبار 4 میلیارد و 800 میلیون ریال، پرداخت 40 فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی و صدور 370 فقره سند مالکیت روستایی از مهمترین فعالیت های بنیاد مسکن در این روستا می باشد.
زمانی نژاد همچنین از بهره برداری 18 طرح هادی با اعتبار 62 میلیارد و 300 میلیون ریال و 296 واحد مسکن روستایی با اعتبار 40 میلیارد و 700 میلیون ریال به مناسبت گرامی داشت روز روستا در استان خبر داد.

*ثبت برند دهیار به نام گلستان 
معاون امور عمرانی استانداری نیز از ثبت برند دهیار به نام گلستان خبر داد و گفت: هدف از این کار ، توسعه هر چه بیشتر مناطق روستایی استان است.
رضا مروتی همچنین از اقداماتی مانند پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح های اشتغالزا در روستاهای استان خبر داد.
وی با اشاره به طرح شهید شوشتری در راستای رفع محرومیت در روستاها، از اجرای این طرح در روستای قلعه محمود به عنوان الگو نام برد و گفت: در آینده شاهد اجرای این طرح موفق در روستاهای دیگر استان خواهیم بود.
مروتی همچنین شناسنامه دار شدن روستاهای استان با تهیه طرح هادی که همان سند جامع روستا می باشد را گامی مهم در راستای توسعه بیش از پیش مناطق روستایی گلستان بیان کرد.

*طرح هادی اقدامی در جهت ماندگاری روستاییان در روستا 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح هادی روستایی و پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان جهت احداث مسکن مقاوم و ایمن از اقدام های مطلوب برای ماندگاری روستاییان در روستاها می باشد که این وظیفه برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاده شده است.
نبی هزارجریبی افزود: در استان گلستان کمتر از یکهزار روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که با ایجاد امکانات باید به دنبال توسعه و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور باشیم که برای رسیدن به این اهداف طرح هادی روستایی، ساخت سالن های ورزشی، مدرسه، خانه بهداشت در دستور کار است.
وی همچنین از حمایت در بخش های صنایع و هنرهای دستی در جهت ارج نهادن به هنر وتولیدات روستاییان خبر داد. 
در این مراسم که شماری از مسئولان گلستان حضور داشتند ،با اهدا لوح به دست اندرکاران اجرای طرح هادی روستای قلعه محمود و عوامل تهیه طرح های هادی روستایی استان قدر دانی شد.
اجرای موسیقی های محلی اقوام گلستان از جمله سیستانی، کتولی، ترکمن و گیلکی، رونمایی از المان یادواره شهدای روستای قلعه محمود، بازدید از بافت روستا و غرفه های محصولات تولیدی روستاییان و غرفه دستاوردهای بنیاد مسکن استان از دیگر برنامه های گرامی روز روستا بود.
قلعه محمود، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار