استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: دشمنان با تصور ضعف عرصه اقتصاد و نوپا بودن انقلاب، جنگ را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.
کد خبر: ۲۹۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 22 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم، اسدالله رازانی، اظهار داشت: دشمنان با تصور ضعف عرصه اقتصاد و نوپا بودن انقلاب جنگ را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس موازین دینی ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است، گفت: دشمن به خیال نوپا بودن انقلاب و تصور اینکه کشور در نقطه ضعف و قطع ارتباط با دنیای اقتصادی آن روز است، جنگ تحمیلی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد.رازانی با اشاره به اینکه مراسم امروز تنها برای نشان دادن گوشه‌ای از اقتدار نظامی و دفاعی مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: رشادت و ایثار مردم و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی است.
وی با بیان اینکه صدام بعد از ملاقات با مشاور امنیت آمریکا و چراغ سبز نشان دادن این کشور جنگ را علیه ایران با حمله به مراکز نظامی و مرزها آغاز کرد، گفت: با آغاز جنگ تحمیلی کشورهایی همچون اتحاد جماهیر شوروی، آلمان و اردن با تجهیزات خود کشور عراق را به سلاح‌های شیمیایی و سایر سلاح‌ها مجهز کردند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 99 درصد از کشورها به ویژه کشورهای قدرت طلب و بزرگ آن روز برای از پا در آوردن انقلاب از رژیم بعث صدام حمایت کردند، گفت: این دشمنان توطئه بزرگی برای نابودی ریشه انقلاب شکل دادند، اما به لطف خداوند، مدیریت امام خمینی(ره) و حضور ملت این نقشه‌ها خنثی شد.وی با بیان اینکه  کرمانشاه به فرموده رهبر معظم انقلاب سینه ستبر ایران است، عنوان کرد: کرمانشاه با کشور عراق  370 کیلومتر مرز مشترک دارد و بیش از 130 نقطه این استان بارها مورد حمله موشکی قرار گرفت.
رازانی تعداد شهدای روستای زرده تنها در یک روز حمله شیمیایی 300 نفر اعلام کرد و گفت: وقتی که صدام متوجه شد با جنگ شهری کاری از پیش نمی‌برد به بمباران شیمیایی متوسل شد و آثار این حملات شیمیایی همچنان در جان و حیات این مردم وجود دارد.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بعد از ناکامی در عملیات‌های خود به همکاری و طرح عملیات با منافقین متوسل شدند، بیان کرد: این منافقین با به کارگیری تمام توان خود سعی در وارد کردن ضربات جبران ناپذیر به این انقلاب بودند که با حضور و ایستادگی مردم نقشه‌های آنها خنثی شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 1500 نفر از 10 هزار شهید استان کرمانشاه اهل سنت هستند، عنوان کرد: در زمان جنگ تحمیلی و در شرایطی که  مارکسیست‌ها و کمونیسم‌ها انقلاب را طبقاتی تفسیر می‌کردند، دفاع از تمامیت ارضی ایران متعلق به قشر خاصی نبود و در زمان هجوم منافقان تعداد زیادی از اهل تشیع، اهل تسنن و اهل حق از این کشور دفاع کردند.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از جنگ استقبال نمی‌کند اما اگر جنگی اتفاق بیافتد به برکت اسلام محمدی و رهبری امام خامنه‌ای و حضور مردم در صحنه تبدیل به قدرت انقلاب می‌شود
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار