نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: آنچه به آن افتخار کرده و سبب سرفرازی میهن عزتمندمان است؛ ارزشها و باورهایی است که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است.
کد خبر: ۲۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از مقابل لشگر ۱۶ زرهی برگزار شد، با تبریک این هفته، اظهار کرد: فرمان کسب قدرت، توانمندی، آمادگی دفاعی و سرکوب دشمنانِ بندگان خدا در همه عالم، از سوی خداوند صادر شده است.

وی تصریح کرد: تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، که مجوزشان را از وحی و قرآن گرفته‌اند، با نیروهای مسلح در هر جای دیگر دنیا این است که ما از خدا فرمان گرفته و برای اجرای فرمان خدا از نیرو، قدرت و عزت خودمان استفاده می‌کنیم.

امام‌جمعه قزوین در ادامه افزود: دیگران برای هوا و هوس رانی، کشورگشایی، گسترش ظلم و سیطره بر بندگان خدا، به دنبال قدرت و توان نظامی هستند، اما بندگان خدا برای خاموش کردن آتشِ جنگ‌هایِ خانمان سوزِ هوس رانان ظالم، به میدان می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: نیروهای مسلحی که مجوز حرکتشان را از قرآن گرفته‌اند، برای امنیت جهانی تلاش می‌کنند، برای حفاظت و حراست از کرامت انسانی از قدرت‌شان استفاده می‌کنند و برای فرو نشاندن سیطره دشمنان خدا دست به سلاح می‌برند.

وی ادامه داد: برای همین منظور، به هر میزانی که برد سلاح‌های ما افزایش می‌یابد و به هر میزانی که موشک‌های ما نقاط دورتر را نشانه می‌گیرند، به همان اندازه سیطره شیطانی دشمنان، کم‌تر و کوتاه‌تر می‌شود و مردم و مستضعفان احساس آرامش و امنیت می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال فرمان داده: «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة»؛ یعنی مهیا کنید خودتان را و هر چه می‌توانید بر قدرت‌ خود در مقابل دشمن بیفزایید؛ موشک‌های ما باید هر روز مخرب‌تر، هول‌انگیزتر و با برد و تخریب بیشتر نسبت به گذشته شوند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: این قدرت و توان نظامی باید برای دشمنان خدا که همان دشمنان مردم و بندگان خداوند هستند، این‌گونه باشد و باید این موشک‌ها همان‌قدر که برای دشمنان رعب و وحشت و ناامنی ایجاد می‌کنند، برای مردم و مستضعفان در هر کجای دنیا پیامبران صلح، دوستی، امنیت و آسایش باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره مجدد به آیه شریفه «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة»، اذعان کرد: خدا از ما می‌خواهد دو نوع نیرومندی و قدرت از خود نشان دهیم؛ یک نیرومندی و قدرت نظامی است و دیگری نیرومندی معنوی، فرهنگی و انسانی؛ که کرامت، عزت و مردم‌دوستی از مصادیق آن است.

وی با بیان این‌که نیروهای مسلح ما باید شدت، خوف و خطر برای دشمنان خدا و آشتی و سلم و دوستی برای مردم به همراه داشته باشند، یادآور شد: خدا فرموده: «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» یعنی باید بین خودمان، توده‌های مردم و حتی ملت‌های بیرون از مرزها پیام دوستی، صلح و آشتی به ارمغان بیاوریم و در مقابل کفار و دشمنان سرسخت باشیم.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: دوست‌داران امام حسین (ع) تنها شیعیان نیستند و صدها میلیون مسلمان ولو این‌که اسم شیعه ندارند، اما عاشق اهل بیت (ع) و عاشق امام حسین (ع) هستند، صدها میلیون مسیحی علاقه‌مند به امام حسین (ع) هستند و این که رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها» یعنی از راه امرالمؤمنین و اولاد ایشان، جهان به پیروی از پیامبر خاتم، اسلام و قرآن قدم بر خواهد داشت و ما منتظر چنین روزی هستیم.

وی بیان کرد: خدای متعال وقتی ما را به پایداری، ثبات قدم و جنگ با دشمن دعوت می‌کند می فرماید: وقتی مقابل دشمن قرار می‌گیرید، ثابت قدم و محکم باشید و زیاد از خدا یاد کنید زیرا شما برای خدا و بسترسازی عبادت و بندگی، برای آمادگی جهان برای توسعه عدالت فراگیر و جهانی می‌کوشید، بنابراین همواره باید به یاد خدا، همراه با فرامین الهی و مجری دستورات خدا در قرآن کریم باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: این معنا به خوبی تفاوت نگاه یک نیروی مسلح تربیت شده در دانشگاه قرآن و دین را با آن‌هایی که ظلم، جنایت و شرارت از آن‌ها می‌جوشد، نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال می‌فرماید شما وقتی اهل ذکر و ایمان شدید، موشکی که شلیک می‌کند و تیری که به سمت دشمن روانه می‌کنید، این شما نبودید که دست به این کار زدید، بلکه خداوند خواست که این تیر به هدف اصابت نماید.

وی یادآور شد: این‌که خداوند می‌فرماید: «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمی» یعنی گلوله شما قهر، خشم و انتقام الهی است و جهنم را برای دشمنان به همراه می‌آورد، چنان‌که همین گلوله امنیت و آسایش را برای دوستان خدا فراهم می‌کند.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: امام علی (ع) وقتی خاطرات خودشان از جنگ‌هایی که در کنار رسول خدا بودند بیان می‌کنند، می فرمایند: ما در حقیقت چیزی نداشتیم، سلاحی نداشتیم و دشمن خیلی قوی بود اما ما با ایمان و عقیده در مقابل دشمن ایستادیم و وقتی خدا ایمان و صداقت را در ما دید، برای ما پیروزی و برای دشمنان شکست را به ارمغان آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یک مؤمن پیروزی و شکست را در میدان جنگ نمی‌بیند، زیرا هم پیروزی مؤمن و هم شکست دشمن با اراده خداوند محقق می‌شود و ما باید لیاقت و شایستگی کسب پیروزی الهی را که از سوی خدا نازل می‌شود، در خودمان ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد: ما آینده را آینده روشن و پیروزی جبهه حق بر باطل در همه عرصه‌های بین‌المللی می‌بینیم، ما آینده جهان را آینده برچیده شدن اشراری مانند داعش که تحریک شده امریکا، اسرائیل، انگلیس و سعودی‌های همانند یهودی‌ها هستند، می‌دانیم و آینده جهان را آینده گسترش اسلام و نیروهای مسلحِ مسلمان در همه جای عالم می‌دانیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: ما ایمان داریم به وعده الهی که فرمود: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون»؛ خدا وعده داده که آینده جهان را بندگان شایسته خدا مدیریت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار